11/12/08

"כאילו" שופינג באינטרנט


שני זוגות מבית Michael Kors (לחדי הזיכרון שביניכם הזוג הימני אמור לעשות דה ז'ה וו). להשיג ב-shopbop.com

שמתם לב שהמון אנשים נוסעים לארה"ב?? טוב, אולי זה רק בסביבתי הקרובה... כמה וכמה אנשים שאני מכירה כבר נסעו / נוסעים בקרוב אל ארצו של הדוד סם, ואח-שלו אובמה. וזה כמובן מעלה את האופציה של הבאת מתנות, או יותר נכון מתן שירותי בלדרות אופנה מארה"ב לארץ. יש לי כרגע אפשרות להזמין פריטים מכל online store אמריקאית שאבחר, לשלוח אותם לאחד הבתים בהם משתכנים חברי, והם יעשו ג'סטה וישימו במזוודה, דבר שיחסוך לי דמי משלוח כבדים, וגם, כפי שציינתי קודם, יפתח לי הרבה אלטרנטיבות להזמנה. אז מה כדאי להזמין? איזו התלבטות... דבר ראשון שעלה במוחי: להזמין מאמריקן אפרל במחירים נורמליים (שזה אומר חצי מהמחיר בו הפריטים נמכרים בארץ). אבל הרי יש כאן אמריקן אפרל כך שזה די מבטל את רעיון ה"להזמין משהו שאין בארץ", וכמה אני כבר קונה מהם... נקסט! מחשבה שנייה וקורצת ביותר היא הזמנה מ-forever21. אין לי שום בעיה להעמיס סל של שטויות ואקססוריז מהרשת, כפי שכבר רציתי לעשות בעבר. העניין עם הרשת הזו הוא האיכות הבעייתית של הפריטים. כשהייתי בארה"ב יצא לי להיות בחנויות הרשת וגם להזמין באינטרנט. יש שם בהחלט מציאות אך הן מתחבאות בתוך הררי ג'אנק וצריך לבדוק טוב טוב את הפריטים. אם הייתי גרה בארה"ב הייתי יכולה להזמין בוכטה של דברים, ומה שלא נראה טוב ב"לייב" לשלוח בחזרה ולהחליף (מדיניות החזרת פריטים אמריקאית נוחה ביותר). מאחר ובמקרה הנדון לא אוכל לבחון את טיב הפריטים והתאמתם לרצוני, כנראה שנוותר על זה. ואולי אמצא משהו חמוד ב-urban outfitters? יש להם גם אקססוריז מקסימים, אבל ברשת הזאת אפשר להגיע מהר מאוד ל-100 דולר. אפילו עם שני פריטים בלבד... טוב, אם כבר הגענו למאה דולר בכזאת קלות למה שלא נעלה את ההימור ונקנה משהו ממש שווה ב-Net A Porter או ב-Shopbop. הממ... מגפי לכה של מייקל קורס עם שריכה ואבזמים או מגפוני לכה עם ריץ' רץ'. הייתי שמחה להיות הבעלים של אחד הזוגות האלה, אך אין מצב שאוציא כזה סכום על נעליים מבלי למדוד אותן. אז גם על זה נוותר... בסופו של דבר, אחרי מסע השופינג המנטאלי המפרך הזה, שבו עברנו מרשתות עממיות ו"פושטיות" בקלילות אל פריטי מעצבים, סל הקניות נותר ריק. לא יודעת מה איתכם, אבל אני כבר התעייפתי, ובסופו של דבר, את הקניות הרציניות שלי אעשה בארץ, בתוך החנויות, עם שימוש בתאי המדידה, מישוש הבדים ונסיונות הדיפה של המוכרים - החוויה השלמה כולל הכל...

10 comments:

טהכי מעצבן שהמקומות הכי שווים לא עושים שיפינג לחו"ל, כמו למשל אתרי סיילים למניהם, שאני נוהגת לבכות כשאני רואה את המחירים המצחיקים של בגדי מעצבים שם...וגם הבנתי שבגדול יש בעיה עם עניין של תשלום באשראי מארץ זרה ומשלוח לכתובת שאינה של בעל כרטיס אשראי אז חשוב לברר את זה....

לא עובדת בשבילם - www.shopingnyc.com
כנראה ישראלים שקלטו את ה"צורך" של בנות ישראל במותגים מארה"ב.
לא ממש עשיתי סיור באתר, כי למען האמת זה לא הכי מושך אותי, אבל סביר להניח שמי שרוצה יכולה לעשות חור בכיס..

זה לא ממש קשור לפוסט הזה ספציפית, אבל - אם מישהי(/מישהו) חשבה לדלג על שוק האקססוריז הנוכחי בגלל ניסיון העבר, שלא תחשוב על זה אפילו!
בניגוד לפעמים קודמות, הפעם השוק מושקע במיוחד ומחולק ל-4 חללים ענקיים שבכל אחד מהם יש הרבה מאוד מעצבות ויוצרות מוכשרות ומקוריות.
הסתובבתי שם אתמול במשך שעתיים ופשוט התמוגגתי, זה היה כמו לטייל במוזיאון - כ"כ הרבה דברים יפים ובעיקר - המון המון מקוריות.
שלא לדבר על זה שהאווירה כיפית בזכות היוצרות/מוכרות המקסימות, הבניין בו נערך השוק נהדר והאיזור מקסים.
בקיצור - כדאי לכן מאוד.

*ואם מישהי במקרה חושבת שזאת פרסומת, אז ממש לא. אין לי שום קשר למארגני האירוע.

הפתרון היחיד הוא לנסוע לארה"ב ;)

מלבד החברה שאיפי ציינה יש גם את יו אס שופס שמספקים כתובת בארה"ב ושולחים לך לארץ.
אבל מבחינתי הפתרון היחידי יהיה באמת לנסוע. חוץ מזה שיש עוד כל כך הרבה דברים לעשות במדינה הזו מלבד שופינג..
לגבי שוק האקססוריז, לא יצא לי להגיע כי יש לי לו"ז עמוס כאן בחיפה. כל מי שכן הולך - תהנו...

היי, תגידי- באמת יש כזאת בעיה של איכות עם forever21?? כלומר בגדול, את חושבת שהבגדים לא איכותיים?
גיליתי את האתר שלהם דרך הבלוג שלך והתאהבתי, תיכננתי לעשות קנייה גדולה!
אז זה קצת מבאס :(
חוץ מזה רציתי לציין שהם עושים משלוחים גם לארץ, חינם מעל 75$.

ושאני ממש ממש נהנית מהבלוג שלך :)

תודה!
אנונימית - איכות זה דבר יחסי, כמובן. ויכול להיות שלפריט שאני אקרא "איכותי", את תקראי "לא איכותי" ולהיפך. כמו כן, זה קשור לכמות הבגדים של האדם ולכמה הוא משתמש בהם. לצורך העניין, אין לי קריטריונים מטורפים לאיכות של בגדים, אבל זה ידוע ש-forever21 הם לא הכי הכי. בלוגריסטיות אמריקאיות כמו Rumi מ-fashiontoast מתייחסות לעובדה שבהרבה פעמים הפריט שנראה טוב באתר והוזמן התברר כמאכזב מאוד במציאות. ולפיכך טוב מראה עיניים (או לגור בארה"ב ולשלוח בחזרה). ולגבי דמי המשלוח, תבדקי את האותיות הקטנות, נראה לי שמדובר ב-free shipping רק לשטחי ארה"ב (לא נשמע לי סביר משלוח חינם לישראל). בכל מקרה, לא רציתי להרתיע או משהו כזה, ונראה שדווקא יכול להיות נחמד להזמין מהם (רק צריך לקחת בחשבון מראש את הפלוסים והמינוסים). זוהי לפחות רשת אמריקאית ששולחת לארץ, בין הרבה כאלה שלא. שיהיה בהצלחה!

תודה רבה לך על התגובה, אשקול מחדש :)
כנראה שזה מסביר את המחירים הסבירים ביותר.

לגבי סוגיית המשלוח- ברשימת החנויות שלהם כתוב שיש חנות בירדן (!), וזכור לי שיש עוד כמה באסיה, כנראה שזו הסיבה שאפשרי לשלוח גם לישראל באותה עלות.
לצערי הרב דווקא לאירופה, משכני הנוכחי, אין משלוחים :(

יש f21 בירדן??!! מגניב! סיבה לנסוע.. אפשר לשלב ביקור בפטרה, בשווקים של רבת עמון ונופש על יאכטה בעקבה עם שופינג אמריקאי (למען האמת פעם התוודעתי לכך שיש שם גם 'וול-מארט' או 'טארגט'). נפלא..
אם אני הייתי מתגוררת כעת באירופה, נראה לי שהייתי הולכת על איזו הזמנה חביבה מ-asos. סתם נקודה למחשבה :)

סתם לידע כללי ומשהו לחכות בשבילו, בקרוב תפתח חנות אונליין של אמריקן אפרל והכל בעברית ובשקלים.