10/17/08

קנדינסקי המוקדם, גוצ'י המאוחר


מתוך קמפיין גוצ'י, סתיו-חורף 2008-2009.

נתקלתי לאחרונה שוב בקמפיין המצולם של גוצ'י לסתיו-חורף הקרבים (זה מה שאנחנו אמורים ללבוש בחודשים הבאים, לפחות על פי גוצ'י וזארה...) ופתאום שמתי לב שהוא מזכיר לי בצורה מסוימת את קנדינסקי המוקדם. למשל:


Wassily Kandinsky, Motley Life, 1907

היצירות המפורסמות של קנדינסקי הן לרוב המאוחרות והמופשטות. בעיניי המוקדמות דווקא מקסימות ביותר ולא מקבלות מספיק התייחסות. בסביבות השנים 1905-1908 הוא צייר עוד ציורים פיגורטיביים, כמו זה שלעיל, בנושאי אגדות עם רוסיות. יש לציין שקנדינסקי לא צייר אגדה ספציפית, אלא הושפע מרוח האגדות הללו. כאן הוא מצייר את חיי האיכרים הרוסיים, ובמעבר חד של כ-100 שנים קדימה, לילי דונלדסון וחבריה הדוגמנים, הנראים כמו נוודים בוהמיינים המחוללים להם בלב קרחת יער מזכירים לי את האיכרים בציור של קנדינסקי. שני האימג'ים הללו מעבירים לי את אותה תחושה: של עושר, צבעוניות, שפע והרמוניה. מקסים!
מי שהתלהב מקנדינסקי המוקדם יכול לחפש גם את היצירות Russian Beauty, Riding Couple ו- Chant de la Volga (Song).
ועוד צילומים מהקמפיין המרהיב, ללא ספק, של גוצ'י, ניתן למצוא בלינק הזה, למשל.

7 comments:

בלוג האופנה הכי מושקע שיש העברית. שאפו!

בא לי להתעלף מהשמלה משמאל, רוצה כזו בדיוק!

אני רוצה את הקנדינסקי. המקורי!

אם קנדינסקי וג'וצי ישתפו פעולה זה יכול להיות אחד הדברים הפנטסטיים, אבל בינתיים נסתפק בזה :]

הבלוג שלך מושלם!
אין לי מושג איך לא גיליתי אותו עד היום. פאק שלי.
שברת אותי לחלוטין עם החיבה לקנדינסקי המוקדם! זה תחביב ישן שלי שאני מצניעה מפני חברי הבורים (שלא ידבק בי אימג' הפלצנית) ובמיוחד מפני חברי הבקיאים (שלא תדבק בי תדמית האהבלה שכל מה שהיא חושבת כשהיא עומדת מול עבודות מאוחרות שלו זה "חייבת לזכור לקבוע תור לאופטומטריסט, נראה לי שקפץ לי המספר בטירוף"

:))
תודה! לגבי קנדינסקי, את בחברה טובה. גיליתי עוד כמה אנשים מביני עניין שאוהבים את הקנדינסקי שלהם מוקדם. לא צריך להתבייש יותר... :)