5/31/11

reader's request: beauty post

לבקשת הקהל, החלטתי לחרוג מעט מן השגרה האופנתית ולעשות פוסט שמתמקד באיפור ובטיפוח (בעעעכס, מילה מאוסה).
כבר לפני המון זמן עלו הבקשות לפוסט הזה וניקרו במוחי אבל משום מה לא היתה לי המוטיבציה או החשק לעשות אותו עד עכשיו. וכאן מתחיל הדיסקליימר החשוב לפוסט (שגם מסביר קצת למה הפוסט הזה לא יצא לפועל עד כה):

1. אין לי שום רצון או יומרה להציג את עצמי כמומחית בתחום האיפור / הקוסמטיקה וכל מה שידוע לי הוא מנסיוני האישי בלבד ומשנים של ניסוי וטעייה ובחינת מה מתאים לגופי ולעורי הפרטי. בדגש על העור הפרטי שלי. לא בטוח שמה שאני מציגה כאן יעשה טוב או יחמיא לעור של מישהו אחר, אבל ביקשתם לדעת אז הנה לכם.

2. לעומת תחום האופנה שבו אני משקיעה את עיקר האנרגיות שלי (בעיקר בפריטי הלבשה והנעלה, תיקים ואקססוריז), אפשר לומר שאני עושה קצת יותר מהמינימום ההכרחי בענייני איפור. בשלב זה בחיי אני מאמינה ש"מעט הוא יותר" ומעדיפה להשתמש במספר מוצרים קטן יחסית ובמוצרים שהינם בעלי עלות ממוצעת.

ועכשיו, כשאנחנו יודעים לקחת דברים בפרופורציה ובמנת ביקורתיות ראויה אפשר להתחיל!

פרק א' - איפור


beauty_post_routine

אתם רואים בתמונה למעלה את תכולתו המלאה, פחות או יותר, של תיק האיפור שלי, פלוס מינוס כמה ליפסטיקים שכרגע קצת פחות בשימוש. אז מה יש לנו כאן? נתחיל בסדר המריחה, מהפריט הראשון:

1. קרם לחות לפנים Avène Clean-Ac
אני מורחת ממנו כמות מעטה ביותר, על אזורים ספציפיים בפנים שמרגישים ונראים יבשושיים משהו. משמש עבורי לשימוש נקודתי ובעת הצורך בלבד (יכולים להיות ימים שבהם אין צורך). בעיקרון הקרם הזה נועד להיות מוצר נלווה לטיפול באקנה אבל גם מי שלא עובר טיפול כזה (כמו למשל אני, קצת עברתי את הגיל...) יכול לסמוך על כך שדווקא בגלל הייעוד הזה המוצר לא יהיה שמנוני מדי ולא יגרה את העור. me likey!

2. קרם הגנה
קרם פנים ללא שמנים לעור רגיש במיוחד Ultrasol Oil-Free SPF45
כמו שאמר לי רופא עור לא מזמן: "העור לא שוכח ולא סולח" - נזקי שמש מצטברים לאורך הזמן ואז מתחילים לצוץ על הפנים בצורת כתמים ושאר חולירות, לכן במדינה שמשית כמו שלנו כדאי להקדים תרופה למכה. מהקרם אני מורחת כל יום על הפנים (בעיקר באיזור הנמשים שמתחת לעיניים, האף, ובצידי הפנים) לפני ההתאפרות בתכשירים אחרים.

3. קונסילר MAC Studio Finish Concealer SPF30
מגיע בקופסה עגולה קטנה ומשמש לטשטוש פצעונים, פגמים או כל הפתעה אחרת שנחתה על הפרצוף בבוקר. אני משתמשת בכמות קטנה ונקודתית בהתאם לצורך.

4. איליינר שחור L'OREAL Super Liner Carbon Gloss
משמש ליצירת אפקט העיניים החתוליות. רררררר... עם הדבר הזה לא צריך להיות פיקאסו, מדובר בטוש קל ונוח לשימוש ועם יד יציבה על ההגה מבטיח תוצאות טובות.

5. מסקרה (באריזה האדומה, של מותג אמריקאי ממוצע)
אין לי שום סנטימנטים מיוחדים למסקרה כזו או אחרת, ומבחינתי כולן היינו הך. את זאת קיבלתי מאיזו יח"צנית כשבדיוק נגמרה לי המסקרה הקודמת אז אני משתמשת בה לאחרונה. אין תלונות.

6. סומק Madina Milano Beauty Belletto 014
מעניק חיות לפנים באמצעות גוון וורדרד עדין ורענן. כמה טפיחות עם מברשת רחבה של סומק והסתדרתי.

7. ליפסטיקים של MAC
בגוונים Crème De La Femme / Twig / Please Me
כולם נראו עלי כאן בבלוג, ביחד או לחוד (לפעמים האמנית שבי אוהבת לערבב שני גוונים).

8. בודי מיסט CALGON Peach Blossom
כשאני מחוץ לבית ואין לי בושם בהישג יד אני משתמשת בבקבוקון קטן של בודי מיסט שאיתו אני מסתובבת תמיד. למוצר הזה אני מכורה כבר מהנסיעה הראשונה לארה"ב בגיל 15 ולא מחליפה אותו. למרבה הצער לא ניתן להשיגו בארץ ואפילו בביקור האחרון שלי בניו יורק לא הצלחתי לאתר אותו באף אחת מרשתות הדראגסטור. אי לכן אני מזמינה אונליין ומסתייעת באתר מתווך של שילוח פריטים לארץ. האפרסק העסיסי הזה שווה כל מאמץ ולא הצלחתי למצוא בארץ בודי מיסט שיישווה לו. שני שפריצים מאחורי האוזניים, ואני מחוץ לבית...

ונעבור לגולת הכותרת של הפרק - השוס הקוסמטי התורן - Exact Color Lips של Madina Milano


beauty_post_lips

אני מכורה, גזורה וקרועה על הדבר הזה. ליפסטיק שקפקף שנותן גוון וורדרד עדין ובעל מרקם שונה מעט מהליפסטיקים המוכרים. גילוי נאות, אמא שלי בכלל קנתה אותו לעצמה לפני כחודשיים ואני פשוט החרמתי לה, וגם קניתי לי עוד אחד אפילו לפני שהנוכחי נגמר (וזה אומר המון!). המרענן הקייצי שלי, ללא כל ספק.

פרק ב' - הסרת איפור

beauty_post_cleansing

בתכל'ס איפור הוא פשוט לכלוך (ונפט) ואני ממש לא מאמינה בכל החרטאות כדוגמת "ליפסטיק מזין" "מייקאפ נושם" (אני בכלל לא משתמשת במייקאפ), אז אני משתדלת לנקות את הפנים מייד כשאני מגיעה הביתה ובטח לפני שאני הולכת לישון. לישון עם איפור זה פשוט בעעעעעעעעע...
תרחיץ הפנים האולטימטיבי שלי בו אני משתמשת כבר כמה שנים טובות הוא Liquid Face and Body Wash של SEBA MED. מחזיק לי לכמה חודשים טובים ולא מגרה את עור הפנים. עם זאת אני ממש משתדלת לא להשתמש בו יותר מפעם (בערב) או פעמיים ביום (בוקר וערב) כי אני מאמינה שכל סבון מייבש במידת מה וצריך לתת לעור את הזמן להחזיר לעצמו את הלחות באופן עצמאי (בלי לתקוע סתם קרם לחות).
להסרת איפור מהעיניים אני משתמשת בתכשיר LID CARE שמגיע בתוך קופסה גדולה עם פדים להסרה, וכשהם נגמרים (והנוזל בבקבוקון עדיין לא) אפשר להמשיך עם חתיכות צמר גפן. בעבר השתמשתי במגבונים לחים להסרת איפור מהעיניים אבל חטפתי כזו אלרגיה וגירוי (+עפעפי דג זהב נפוחים) שהייתי חייבת לעבור למשהו עדין הרבה יותר, ובהמלצת חברה טובה גיליתי את התכשיר הזה שמתייחס לעפעפיים שלי בעדינות הראויה.

פרק ג' - קצת על לקים

beauty_post_nails

כמובן שאינני יכולה לחתום את הפוסט בלי לגעת בנושא הלקים. מאחר וציפורני הידיים שלי הן מופע צבעוני שמשתנה תדיר אני מקבלת המון תגובות והרבה אנשים שואלים אותי באילו גוונים ובאילו לקים אני משתמשת. בניגוד חד למה שכתבתי מעלה על איפור, בתחום הזה אני מאמינה ש"יותר הוא יותר", לכן יש לי כרגע מספר אסטרונומי של כ-50 לקים שאני מורחת ברוטציה לפי מצב הרוח.
אין לי מותגים אהובים אבל יש לי כלל אצבע (תרתי משמע! הא -הא!) שאני לא מוציאה יותר מ-20 ש"ח על לק, מה שאומר שמותגי הלקים השכיחים אצלי הם:


1. CHIC ניתן למצוא ברשתות הפארם ובשווקים.
2. JADE - נמכרים בסופרפארם בדרך כלל ב-50 ש"ח (אין מצבב!) אבל כל כמה חודשים המחיר יורד ל-10 ש"ח אז שווה לחכות.
3. ORLY - כל כמה חודשים יורדים ממחיר של 40 ש"ח ל-20 ש"ח ורק אז אני קונה.
שאר המותגים הרציניים האחרים של הלקים בדר"כ עוברים את התקציב אז לא נכנסים אלי הביתה.
אני מחליפה גוון לק כל שלושה ימים בערך ומקפידה שהציפרניים שלי תהיינה קצרות כי לק צבעוני על ציפורניים ארוכות זה דבר מצועצע ומחריד ביותר לטעמי האישי. ציפרני הרגליים גם הן גזומות למשעי וצבועות בדרך כלל בצבע אדום כהה-בורדו, אם כי בעת כתיבת שורות אלה הן דווקא נותנות הופעה ירוקה מדליקה.


וואו, זה היה ארוך... תודה על ההאזנה, מקווה שעניתי על רוב השאלות. ערב טוב!

This is my anticipated beauty post, took a lot of people to ask me to do it and a lot of time till I finally came around, mainly because I do not see myself as a beauty or make up expert and I try not to put much effort, time and money in this whole thing.
So I feel kind of "the blind leading the blind" here but hey, what the hell... I'm sorry I didn't make a complete translation of the post but I have to go now, you can see the pictures and read the product names in English and also maybe use google-translate? not the best, but sometimes it helps. Have a fun evening!