1/22/10

!scarpe diem

milan_jan_1

למי שלא שם לב, ואני מניחה שחלקכם אולי פיספסו כי לא הודעתי על כך באופן מסודר, בסוף השבוע האחרון קפצתי לביקור קצרצר במילאנו. אולי זו העובדה שבדיוק עברה שנה מאז הנסיעה האחרונה שלי לארץ המגף, בה אני מקפידה לבקר באופן קבוע ב-4 השנים האחרונות, אולי זה כי התגעגעתי לאוכל האיטלקי המשובח (ועל כך עוד בהמשך) ונראה לי שבעיקר משום שחברתי היקרה והמופלאה אנה מתגוררת בעיר כבר מספר חודשים, החלטתי שאני חייבת, אבל חייבת לנסוע לביקור.

בביקור האחרון שמתי לב לכך שאני כבר מבינה ממש טוב איטלקית, גם כאשר פנו אלי בשפה זו וגם בעת האזנה לשיחות של אחרים. לעומת זאת, להשתמש בשפה באופן אקטיבי ולייצר משפטים בעצמי היה דבר הרבה יותר בעייתי (ותודה רבה לקורס איטלקית למתחילים באוניברסיטת חיפה. I want my money back). אז הסתפקתי בלהנהן בחזרה ולהשתמש במילים בסיסיות ביותר.

אז מלבד האיטלקית המתנגנת, מה חיכה לי שם? מזג אוויר של בין 0-5 מעלות צלזיוס. בלי רוח, בלי שלג, בלי גשם - כך שהיה סביל לחלוטין להסתובב תחת מעטה של מעיל עבה, כפפות וכובע צמר, סופ"ש אינטימי וכייפי של בנות עם החברה הטובה אנה ועם קרן, שמתגוררת במילאנו כבר 3 שנים ותיפקדה כמדריכת טיולים משובחת שמכירה כל פינה אופנתית בעיר, מתורגמנית וקמבצ"ית ובחורה מגניבה לכל הדעות. הביקור הזה הזכיר לי קצת טיולים משפחתיים בחו"ל, בהם ההורים שלי היו אחראיים על המסלול ואני ואחי היינו יושבים במושב האחורי של הרכב כמו "שתי פחיות קולה", כדברי אבא שלי, ושואלים מפעם לפעם: "are we there yet ?". אני חייבת לציין שנהניתי מאוד לטייל ללא דאגות, בלי לקחת אחריות על המסלול ושמחתי להיות מובלת על ידי אנה וקרן שבהחלט הביאו אותי למקומות שווים ביותר והיו חברה נהדרת לטיול. מומלץ בחום.


טוב, אז אחרי הפתיחה הכה מפרגנת בטח תשמחו גם לקבל המלצות. ובכן, המלצות על שיטוט ב-Via Monte Napoleone או ב-Corso Vittorio Emanuele אתם לא צריכים ממני, כי אלו בערך הרחובות הבסיסיים אליהם מגיע כל תייר. גם אני כמובן עשיתי שם וי פעם נוספת בביקורי הנוכחי אבל זו ממש לא היתה המטרה העיקרית. ואם אתם מתעקשים על רחוב קניות "תיירותי" אז אני מעדיפה על אחת כמה וכמה את Via Della Spiga המקסים, גם אם כל מה שאני יכולה לעשות בו הוא ווינדואו-שופינג.

והנה הכתובות המעניינות של הביקור:
D Magazine (כתובת: Via Montenapoleone 26. שימו לב, דלת הכניסה ממש צרה וניתן לפספסה בקלות)
את הביקור התחלתי באאוטלט הזה. אאוטלט יקר מעט יותר מהאאוטלטים האחרים אותם פקדתי לאחר מכן, אולי בגלל מיקומו המרכזי, אבל מחזיק סחורה שווה ומבחר נעליים מעולה.
נצפו: מכנסיים מנומרים של Balmain וסנדלי מארני, שניהם בסביבות ה-200 יורו. טיפ שלי: את הנעליים אפשר להשיג בפחות.

Dieci Corso Como
בוטיק ידוע ומוכר הכולל בגדי ופריטי מעצבים, פריטים לבית וגם חנות ספרים ובית קפה. על אף העובדה שפריטים רבים היו בחמישים אחוז הנחה (נסעתי בתקופת הסאלדי = sales) הם לא ממש התקרבו לתקציב שלי. עם זאת לא כדאי לוותר על האתר המעניין והמעוצב הזה.
נצפו: שמלות של כריסטופר קיין ושל רודארטה. לראותן בלבד (טוב, גם נגעתי קצת).
טעון שיפור: מבחר הנעליים שהינו מצומצם ביותר.

milan_jan_2
אל תיתנו למראה הגינה המטופחת ובית הקפה להטעות אתכם. בפנים יש חנות! 10 corso como

Dieci Corso Como Outlet (כתובת: Via Tazzoli 3)
במרחק של כ-10 דקות הליכה מהבוטיק נמצא אאוטלט העודפים שלו. המחירים עדיין יקרים אבל כבר בכניסה לחנות מוצגים לראווה כל זוגות הנעליים במחירים של בין 75 ל-150 יורו. החנות עצמה עמוסה בפריטים של קום דה גארסון ו-Alaia ולכל החובבים חובה לבקר שם.
נצפו: שמלות קצרות של Alaia בגוונים של לבן ושמנת, עמוסות בדיטיילים ותפורות בצורה יוצאת מן הכלל. הייתי לגמרי מוכנה להתחתן בשמלה כזו ובהשוואה למחירי שמלת כלה "ממוצעת" בארץ מדובר גם בחיסכון משמעותי בעלות (לא שאני מתחתנת בקרוב).

Marni Outlet (כתובת: Via Trajani Filippo 1)
חנות שהיא תענוג צרוף לכל חובבי המותג וכוללת הרפתקה לא קטנה להגיע אליה. החנות ממוקמת בלב ליבה של שכונה די עלובה במילאנו, באחד מבנייני המגורים שבאיזור ולא כחלק ממרכז מסחרי כלשהו. הסימן היחידי לאיתור החנות היוא שלט מתכת פיצפון ולצידו אינטרקום שהלחיצה עליו נענית על ידי פתיחת שער המתכת הגדול של הבניין. אחרי פתיחת השער מצפה לכם הליכה בשביל ארוך בין בנייני המגורים אשר מגיע סוף סוף אל החנות הנכספת. האאוטלט הזה נחבא אל הכלים ומי שרוצה להגיע אליו צריך לנסוע ישירות - אין שום אטרקציות או דברים מעניינים אחרים באיזור. עם זאת, אין ספק שהחוויה של הנסיעה הארוכה, השכונה הסתמית, האינטרקום, השער והשביל תרמו כולם לבילד אפ רציני שלגמרי בא על סיפוקו בפנים. מומלץ ביותר!
נצפו: שמלות, מעילים, ג'קטים, חולצות, אקססוריז, תיקים ו-נעליים מדהימות. אני הסתפקתי בזוג יחסית סולידי שאני בטוחה שישמש אותי הרבה, אבל ההתלבטות היתה קשה.

milan_jan_3
שלט הכניסה (הפיצפון) לאאוטלט מארני והאינטרקום. בשביל לראות מה יש בפנים תטצרכו לנסוע למילאנו.
השוק:
טוב, כאן קצת פישלתי. ביום שבת, אחרי סנדוויץ' משובח ברשת princi (על כך עוד בהמשך), שמנו פעמינו אל השוק שפתוח רק בשבת. לצערי אין לי כתובת מדויקת (הייתי עוד בהיי מהסנדוויץ') אבל אולי מישהו מהקוראים מכיר את המקום ויוכל לתת עוד אינפורמציה. גולת הכותרת של השוק היתה כמה דוכני ענתיקות הפזורים לאורך הרחוב (היו שם אחלה מנורות ופריטי נוי לבית. התלבטתי לגבי חתול פורצלן מקסים אבל היה לי די ברור שהחתול האמיתי ישבור את הפסלון תוך 5 דקות מרגע הגעתו הביתה אז החלטתי לוותר) וכמובן: נעליים!! התמונה הראשונה שבפוסט יכולה להמחיש את מראה דוכן הנעליים הראשון בו היה ניתן למצוא נעלי מעצבים במחירי מציאה. הרבה דגמי אוקספורד נהדרים של D&G, שלל דגמי מיו מיו ופראדה, מגפוני בלנסיאגה וגם איזה מארק ג'ייקובס פה ושם. והמחירים: בין 100 ל-200 יורו. עם הכניסה לשוק מחכה לכם עוד דוכן נעליים, משמאל, עם מבחר מצומצם יותר של נעלי מעצבים אבל גם שווה.

*** עדכון: שוק הנעליים נמצא ב- piazza caneva , על קו 14. ותודה לקרן! ***

חנויות ובוטיקים מעניינים:
Gardenoir
בוטיק מרהיב ביופיו הנראה כמעיין חממה עם עציצים וקקטוסים בו ניתן למצוא סריגים איכותיים וייחודיים (וגם יקרים) ופריטי וינטג' שלוקטו בקפידה. בין פריטי הוינטג' ישנן שמלות תחרה ושיפון עדינות ומקסימות שחלקן לגמרי יכולות לשמש כשמלות כלה. ובעלות של כ-100 יורו זו חתיכת מציאה.
בכלל, מצאתי את מילאנו כאחלה מקום למצוא בו שמלות כלה – למי מביניכן שמעדיפה ומחפשת אלטרנטיבה שונה ולא נעולה על שמלת-הקצפת-להשכרה-בעשרת-אלפים-₪, מילאנו היא ה-מקום (תשאלו גם את אנה, שמצאה כבר לשתי כלות שמלות יפהפיות של אלברטה פרטי בפחות מ-500 יורו. והן כמובן לא תצטרכנה להחזיר את השמלה לאף אחד אחרי החתונה).
נצפו גם: משקפי וינטג' מנומרים של מוסקינו ב-60 יורו.

Annji (כתובת: Corso Cristoforo Colombo 7)
בוטיק חמוד עם פריטים המיובאים מקוריאה. בין כל המותגים וחנויות המעצבים חנות עם פריטים במחיר דו ספרתי ואפילו פחות מ-50 יורו היא כמו נאת מדבר. המבחר רחב ומעניין ולאו דווקא נוטה לרומנטי-וינטג'י כמו חנויות דומות בארץ המייבאות פריטים מהמזרח. מגוון סריגים מרשים וגם שולחן אקססוריז ענק, אם כי מחירי האקססוריז פחות אטרקטיביים.

Les Amis (כתובת Corso Garibaldi 7)
בוטיק נעליים משובח, למי שמחפש נעליים טובות, עם דגמים של מותגים ספרדיים ואיטלקיים. התאהבתי לחלוטין בכמה דגמים שם וקרן דיגמנה בצורה נפלאה נעלי hiking עם עקב (סגנון שמאוד אהוב עלי לאחרונה) שרכשה שם עוד לפני בואנו. בתקופת הסייל, יש דגמים שנמכרים בפחות מ-100 יורו. בהמשך הרחוב תמצאו בית קפה מעוצב המגיש כריכים (panini) וארוחות בוקר משביעות.

אוכל:
עם כל כך הרבה אטקרציות, צריך כמובן לאכול משהו. אני באופן אישי מטורפת על האוכל האיטלקי ועל כל תפיסת ותרבות האכילה שלהם. באופן עקרוני, האיטלקים מתבססים בבישול על חומרי הגלם הטובים ביותר ולא עושים איתם יותר מדי, כלומר לא מבשלים לאורך זמן, מצמצמים וכו' וכו' (תפיסה פחות או יותר הפוכה לזו של האוכל הצרפתי. אני מחבבת מאוד גם את המטבח הצרפתי, אבל בעיני האיטלקי הוא מספר 1).

באיטליה יש מקומות רבים ושונים לממכר אוכל, מכל מיני סוגים ובהתאם לקטגוריות שונות: Bar, Trattoria, Salumeria, Osteria, Pizzeria וכד'. למקומות האלה יש שעות שונות ומוכרים בהם אוכל שונה ואפשר לעשות על זה דוקטורט של ממש (פעם ביקשתי קפה בסלומריה וקיבלתי נזיפה: "פה לא שותים קפה!"), בכל מקרה המקומות האידאליים ביותר לתיירים הם הברים. ובר באיטליה הוא לא כמו בר בארץ - הם פתוחים בבוקר ומגישים קפה, משקאות חמים וקרים, כריכים (panino ביחיד, panini ברבים. אני יכולה לחיות על פאניני בלבד) ומאפים מתוקים.
רשת ברים מצוינת במילאנו היא פרינצ'י (
Princi) בה אני יכולה להמליץ על בריושינה קון נוטלה, לחובבי המתוקים, או טארט פטל קטן ולחילופין על הפאנינו הבסיסי עם פרושוטו.

בשעות הערב, אופציה מעולה וזולה לארוחה היא ה-aperitivo. מה שקורה באפריטיבו הוא כדלקמן: נכנסים לבר, מזמינים משקה אלכוהולי כלשהו (בעיקר קוקטיילים), משלמים למלצרית עם קבלת המשקה (איזה כיף, כל סאגת ה"אפשר חשבון" וההמתנה לו איננה מתקיימת ואפשר פשוט לקום וללכת מתי שבא) ומקבלים גישה חופשית למזנון גדול שכולל: פוקאצ'ות, פרושוטו, מגוון ירקות קלויים בתנור (מה שבארץ אנו מכנים אנטיפסטי), סלטים שונים של ירקות (פטריות, תפו"א וכד') כמה סוגים פסטות ועוד. אני יכולה להמליץ על Cheese הנמצא ב-Via Celestion IV 11 ובו הקוקטיילים משובחים והבופה מגוון משביע וגם מתעדכן מדי חצי שעה. ארבעה סיבובים בבופה ואתם מסודרים לכל הערב. דרינק במקום (שכאמור כולל אכול כפי יכולתך מהבופה) עולה 8 יורו.

למבקרים במילאנו מומלץ גם לא לפספס את בית הכלבו הידוע La Rinascente. בפעם הקודמת היה לי מזל יותר גדול שם ומצאתי אחלה תיק באחלה מחיר. הפעם לא התגלו מציאות מיוחדות אבל עדיין מקום נחמד לביקור, עם כמה מסעדות בקומה העליונה (כיאה לבית כלבו אירופאי).
באביב הקרוב אמור להיפתח סניף רשמי של Marc by Marc Jacobs ב-Via Mercati וזו עוד כתובת שתהיה שווה לביקור בפעם הבאה. בתקופת הסאלדי כמובן.

לסיום תודה ענקית לקרן על התוכנית המפורטת ועל ההתמצאות המדהימה וכמובן לאנה שאירחה אותי בביתה החמוד, הלעיטה אותי בשוקולד משובח ובגבינת ברי ויין בין הארוחות (פשוט לא אכלנו מספיק...) ועזרה לי ליצור עוד זכרונות כיפיים ממילאנו. Arrivederci!

Sorry for my long absence, I travaled to Italy last weekend and after I got back to Israel I was pretty busy (as always, after I come back home from a vacation abroad). This wasn't my first time in Italy and not in Milano (where I stayed) and I flew there to visit my dear friend Anna who currently lives there, enjoy some Italian food (number 1 in my book!) and do some shopping during the Saldi (=sales).
I gave a list of recommendations to the Israeli readers, If any of you is planning to visit milan you can look at the names and addresses of all the places I wrote about above. I highly recommend visiting markets and outlets (for designer goods in lower prices) and of course eat some delicious sandwiches (panini) and pastries in the Italian bars. Aperitivo (drinks + buffet) during the evening hours is also recommended.
I had a great time thanks to the lovely Anna and her friend Karen who guided us around town and brought us to all the nice places. Thank you so much girls! Arrivederci!

21 comments:

היי,
איזה כיף לך...
גם אני רוצה, למילאנו,
לראות ולהתנסות מנפלאות האוכל והאופנה האיטלקיים.
איזה יופי לך,
זכורה לי, איזו מציאה שלך משם.
יופי לך על החוויה.
ביי
שבת שלום.
לינדה H

oh i'm italian but never been in milan! what a pity
i'm glad you enjoyed your holiday (and you were so lucky to come here during sales!!)

ממי היה לי נורא נורא כיף לארח אותך, מחכה לביקור הבא :)

Linda H - היי לינדה, יש עוד כמה מציאות קטנות... :) אין ספק שמילאנו התייחסה אלי יפה מאוד, גם מבחינת האוכל וגם מבחינת השופינג. אני אסירת תודה!

Myriam -
where are you from in Italy? There is so much to see and plenty to visit. and lucky you, you have great Italian food available at all times :)

Anna - אולי כשתבואי לבקר פה אני אארח אותך... סתם מחשבה... נלך לאאוטלט של מנגו2 וניין ווסט. D: היה לי כיף גדול, נשיקות!

נמצא גם המידע החסר, שוק הנעליים נמצא ב-piazza caneva, על קו 14. ותודה לקרן!

wooO..i love your style&your blog!!*
..............i FoLLoW you!*

Visit my blog&follow me! =;-D

www.claulovesfashion.blogspot.com

..muamua!*

המון המלצות טובות, את רובן אני מכירה.. בזכות טיול למילאנו לפני 8 חודשים שבו ביקרתי חברה טובה שגם היא גרה שם 3 שנים.
מלא דה-ז'וואים עשית לי עכשיו עם כל ההמלצות. אני סקרנית יותר לראות מה קנית.

ואגב, פרינצ'י זה באמת להיט! אהבתי מאוד את הלחם זיתים שלהם, ואת הפיצות הקטנות. בגזרת הקינוחים, התמוגגתי שם מהטירמיסו המעולה עם המון המון קקאו משובח מעל.

אפריטיבו שווה עם משקאות מעולים ואוכל לא פחות טוב - ברויאלטו (ממש לא זוכרת כתובת מדויקת) מקום מאוד אקסלוסיבי עם אנשים אקסלוסיבים ואוכל ושתיה בהתאם.
המלצה שניה, אוביקה.. נראה פשוט מבחוץ אבל נורא נורא נורא טעים מבפנים. יש לו 2 סניפים בעיר לדעתי.

ברוך שובך,
עשית לי חשק לחזור למילאנו שוב.

ואגב, את האווטלט הראשון שהזכרת במונטנפולאונה, גיליתי הכי במקרה ביום האחרון שלי בעיר, אחרי ששרפתי כמה מאות יורו טובים בעיר. נורא נורא התבאסתי שלא נותר כסף לבזבז שם קצת. אני זוכרת דווקא נעליים ממש שוות של מרק ג'ייקובס ב 100 יורו, ותיקים שווים בסביבות ה 200-300.
רק בשביל אווטלטים אני משתוקקת לבקר שם שוב.

שרונה - כן כן, האאוטלטים שם טובים מאוד, זה בהחלט עושה חשק לחזור. ואני הייתי חוזרת עוד פעם רק בשביל לבדוק מה קורה עם החנות העתידית של מארק ביי מארק בסאלדי.
אוביקה זה מקום מצוין, אכלנו במסעדה הזו ביום הראשון לביקור בקומה העליונה של הרינשנטה (יש להם סניף שם), מזמן לא טעמתי מוצרלה כל כך טובה. אני הזמנתי פסטה יחסית פשוטה עם רוטב עגבניות ופיסות מוצרלה, וכמה שהיא היתה פשוטה, ככה היא היתה טובה. רוטב העגבניות באיטליה תמיד מפעים אותי מחדש והייתה פעם שחזרתי משם עם קופסאות שימורים של עגבניות כדי לשחזר. יצאו שני רטבים מעולים ואז זה נגמר. :(
עכשיו אני נזכרת שבאוביקה גם היה על השולחן רוטב בלסמי מעולה לתיבול. אני לא מעריצה של בלסמי אבל זה היה משהו מיוחד (השתמשתי בו לחסל את שאריות הסלט של אנה...)
בקיצור עושה חשק לחזור. וגם איטליה כל כך קרובה...

פוסט מעניין וממצה, בהחלט אשמור לי לימים שיבואו.
בדיוק השבוע חזרתי מסופ"ש בלונדון וכבר פתחת לי את התיאבון לטיול הבא.
לצערי לא היה לי שם מספיק זמן לחפש אאוטלטים מרוחקים. מה שכן, מהסיילים האחרונים שנשארו לא יצאתי בידיים ריקות. הבעיה שלי בטיולים כאלו בדר"כ היא שאני מגיעה עם תקציב ספציפי ומאוד קשה לי להשקיע אותו בפריטי מעצבים שעולים אמנם "רק" חצי מחיר אבל 150 יורו/ פאונד הם עדין מחיר לא זול להוציא על נעליים. בטח לא כש במסימו דיוטי/ בנטון וכו' יש פריטים באיכות לא פחות טובה ובמחיר מבצע נחשק הרבה יותר.
בהזדמנות זו רציתי להמליץ לך על אתר נופש איטלקי מדהים שאני אישית ביליתי בו הקיץ כבר פעם שניה- סיציליה.
לא כולם יודעים אבל יש טיסות ישירות (וזולות יחסית) מהארץ ומשך הטיסה קצר מאוד. שמש, ים ואוכל איטלקי מעולה.. מי צריך יותר? בכל מקרה, אם תרצי פרטים אשמח לתת עוד..
מחכה לראות את השלל ממילאנו!

נשיקות
אליסה

איזה מדהים, אף פעם לא סיפרת על עצמך את עובדת בתחום האופנה?

מה זה scarpe diem? אני די בטוחה שאומרים carpe diem, אלא אם כן יש כאן איזה משחק מילים שאני לא מבינה.

התמונה הראשונה עם הנעליים מקסימה.

דר נשמח להמלצות למה כדאי ללבוש לאירופה הקפואה (ועדיין להשאר בסטייל, רצוי מחמם) לטובת הנוסעים בקרוב....

פעם אחרונה שלי באיטליה הייתה, לצערי, בגיל 12 עם ההורים.
כך שבטח לא יצא לי לעשות מי יודע מה קניות, או להכיר אאוטלטים של מארני...
drool.

אני נוסעת עוד חודש בערך..=]אבל יהיה לי רק כמה שעות בעיר...
יש לכן רעיון לחנויות ששווה לבקר בהן אבל במחירים יותר זולים?(משהו כמו בסביבות המחירים של (H&M)?
תודה=]

נועה - פק"ל חובה לאירופה החורפית: מעיל חם + כפפות + כובע צמר. זה ממש חובה, ליווה אותי בכל טיולי החורף שלי ולא איכזב. מבחינת מעיל, יש לי מעיל שחור עבה מזארה שיוצא שאני לוקחת אותו רק לחו"ל כי פה בארץ לא מספיק קר... :) מבחינת נעליים לקחתי שני זוגות מגפיים גבוהים (על מנת שיחממו כמה שיותר מהרגל): זוג אחד על עקבים ואחד שטוח. יצא שהסתובבתי רק עם מגפי העקב כי השטוחים היו לא נוחים לי משום מה. באופו כללי טוב שיהיו שתי אלטרנטיבות של נעליים על כל צרה שלא תהיה.
מבחינת צבעוניות - שחור. נראה לי שהשתלבתי לא רע בתוך ים לבושי השחור האיטלקיים. שחור הולך עם הכל ולטיולים אני מוצאת את הצבע הזה מאוד נוח.

Dana - מי יודע אולי איטליה כתובה בקלפים שלך גם בעתיד... :) ועזבי שופינג, הייתי לגמרי מוכנה לנסוע לשם רק בשביל האוכל. נו טוב, אולי איזה פריט אחד קטנטן וזהו D:

אנונימית 21:34 - בסביבות הדואומו יש לך שני סניפים של עגל הזהב השוודי(דהיינו H&M) והם הסניפים היותר מוצלחים. ויש גם סניף מהודר של זארה וחנויות גרביונים ולבנים (זה עוד צד חזק של האיטלקים) אז נראה לי שאם את קצרה בזמן כדאי ללכת לשם.

אנונימי 17:53- עשיתי פה איזשהוא משחק מילים של הפתגם הידוע 'קארפה דיאם' והמילה scarpe שזה באיטלקית נעליים. תודה!

alisa - אני שמחה ומאחלת לך שהטיול הבא יגיע במהרה. וישביע את רעבונך גם מהבחינה הקולינרית! :)
גם אני הגעתי לביקור עם תקציב ספציפי מאוד. תהיתי אם אוכל לרכוש בו תיק + זוג נעליים + סיבוב בהייץ' אנד אם (זה היה גבולי) אבל בכל מקרה לא מצאתי תיק שהיה לטעמי הפעם. לגבי נעליים מעצבים בזול, את צודקת אם כי שועלי קניות יכולים לאתר באאוטלטים האלה נעליים באזור ה-100 יורו שזה לא הרבה יותר מזוג נעליים בזארה. ובסופו של דבר הכל עניין של סדר עדיפויות: בתקציב מסוים אפשר לקנות הרבה דברים יחסית זולים או פריט אחד יחסית יקר. כל אחד והבחירה שלו והכל לגיטימי.
לגבי סיציליה, היא בהחלט ברשימת היעדים, גם מכיוון ששמעתי עליה רק דברים טובים וההמלצה שלך מצטרפת לכך. תודה!

אנונימי - מכיוון שהבלוג הזה אינו מקום העבודה שלי אז התשובה לשאלתך היא לא. אופנה היא עבורי תחביב והנאה :)

הי!
תודה על האינפורמציה לגבי שמלות הכלה!
שמחה לשמוע שנהנת!
רבקה

דר,
אמרו לך פעם שאת ממש דומה לפייפר מהסדרה מכושפות? O:

רבקה - על לא דבר! שיהיה בהצלחה, אני מחכה לתמונות של השמלה שתבחרי... :)) והרבה מזל טוב!

רוני - זה דווקא לא... :)
ואני תמיד מתבלבלת ביניהן, נראה לי שכבר שכחתי מי זו מי

סליחה שאני מציקה בנושא, אבל בתור מישהיא שחולה על שמלות ועומדת לנסוע ללונדון הקפואה בשבוע הבא, רציתי לדעת האם זה בכלל אפשרי ללבוש גרביונים או טייץ רגיל בטמפרטורות כאלה (גם שם 0-5 ולא כ"כ גשום)??? האם אאלץ לצאת בערב בג'ינס בלבד? איך הסתדרת?
תודה מראש!

*צוחקת*
http://holly-marie-combs.picsifter.com/holly_marie_combs_1.jpg
אני מוכרחה לדעת אם אמרו לך את זה, כל פעם שאני מסתכלת בתמונות שלך אני נדהמת.. (:

שירי - אז ככה:
במהלך היום, לבשתי בעיקר מכנסי סקיני (אפילו לא ג'ינס), חולצה ארוכה, סוודר, ומעל הבגדים הפק"ל הקבוע: מעיל טוב ומחמם (הכי מחמם שיש לי), כובע וכפפות. נעלתי מגפיים גבוהים יחסית (הכוונה לגבוהים מבחינת האורך שלהם והכיסוי של השוק) מתוך שאיפה שיכסו ויחממו כמה שיותר מהרגל.
באחד הערבים יצאנו לבילוי במועדון וידעתי שהולך להיות לי חם מאוד בפנים וקר מאוד בחוץ, ועם זאת רציתי ללכת עם חצאית. אז לבשתי חצאית וגרביונים, חולצה ארוכה, מעליה ג'קט ומעליו המעיל. לגבי המגפיים אותו כנ"ל מהבוקר.
היה בסדר גמור ועל אף שחיכינו 10 דקות באיזו פיאצה לשאר החב'רה נשארתי בחיים לספר על כך! :))
אני חייבת לציין שיחסית לטיולים אחרים באמת הסתובבתי הרבה בחוץ ואם יש לך מעיל טוב + כובע (לא לפספס, אם האוזניים קופאות זה ממש לא נעים!) + כפפות את תהיי ממש בסדר. תהני!

רוני - אהה! מצחיקה... :) באמת שלא נראה לי שאמרו. אני אקח זאת כמחמאה!

שירי - נ.ב. וגם צעיף טוב כמובן... :)