7/4/10

shoes for the upcoming week

espadrille
pics from here, here, here and here

חשבתי שזה יהיה רעיון מעולה לפתוח את השבוע עם הקטגוריה האופנתית האהובה עלי: נעליים! וגם, התמונות האלה מונחות לי בהרד-דיסק (הנייד וזה שבמוח) כבר כמה שבועות אז לגמרי הגיע הזמן לחלוק... ובכן, כפי שניתן לראות, אני בעניין של סנדלי espadrille ועל אף שיש להם מיליוני גלגולים ווריאציות שונות, הכי קורצת לי הגרסה 'הקלאסית', הסגורה מקדימה עם רצועת קשירה (נו טוב, אם נדקדק הגירסה הקלאסית היא בעצם שטוחה אבל אתם יודעים עם מי יש לכם עסק...).
המשיכה לסנדלי espadrille הזכירה לי שלאמי היו שני זוגות כאלה במלתחת הנעליים שלה, שנקנו בספרד והיו משביעים את רצוני אלמלא נעלמו עקבותיהם (אולי חזרו לחצי האי האיברי?) ואם אני ואמי היינו חולקות את אותה מידת נעליים (זה ממש חבל שאנחנו לא!!). אפילו הצלחתי למצוא זוג חמוד בהדר במחיר ממש מגוכח אבל לצערי לא היתה מידה, כך שהמצוד נמשך...
ומהם הסנדלים החביבים עליכם הקיץ?

I thought it would be a nice way to start the week (here we start the week on Sunday) with my favorite fashion category which is: SHOES! also, these pictures are lying around in my hard drive for a couple weeks now so I thought it would be a good time to share. So, as you can see I'm really into espadrilles, and although they have a million variations I kinda like the 'classic' shape (well, the classics are actually flat, but hey, you know who you're dealing with here...).
My current attraction to espadrilles reminded me that my mom had two pairs of espadrilles in her wardrobe, which were bought in Spain, and those shoes would have been perfect for me unless they were no longer in her wardrobe (maybe walked back to Spain?) and unless we were not sharing the same shoe size (that's such a shame!). I even managed to find a cute and really cheap pair downtown but unfortunately my size was sold out. so the search continues...
And what are your favorite summer shoes / sandals ?

p.s. I also recommend visiting this site for all the espadrille enthusiasts.

8 comments:

עניין פוליטי - הסנדלים/נעליים האלה הן לא ממש ספרדיות אלא קטלניות. אני חושבת שזה מעניין גם בגלל שהאתר של קסטנר אליו הפנית מצליח לטשטש את העניין הזה.

נכון, מוצאם מהפירינאים. וכמובן שהם נמכרים ברחבי ספרד ובכל מקום אחר על הפלנטה...

For me - one of the most ugly shoes!

אם כבר להיות פוליטים, אז עד הסוף. השם של הנעליים האלה הוא אספרדניה, (אספדריל זה השם הצרפתי שנובע מהשם אספרדניה). השם אספרדניה שנגזר מהצמח ממנו הכינו את הסוליה, אספרט בקטלן או אספרטו בספרדית. מקור הנעל רחב יותר מקטלוניה ומגיע עד מעבר לגבולות ולנסיה בדרום עם השכנה מורסיה. להרבה מחוזות בקטלוניה יש את האספרדניה שלהם (מבחינת צבעים וצורה) ואלה הנעליים המסורתיות לריקודים כמו הסרדנה, ולפעילויות קטלניות מובהקות כמו יצירת מגדלים אנושיים (castellers).

אני לא מכירה את החנות שהפנית אליה, אבל אני מכירה אחת עם אפילו יותר מסורת וגם באזור הרבה פחות פלצני בברצלונה (החנות של קסטנייר בעיר נמצאת במקביל לכיכר המדינה של העיר), ברחוב אביניו במרכז העיר העתיקה.

עוד נעל ספרדית מסורתית ששווה לבדוק (למי שלא פוחד מנעל שטוחה) היא הסאברקה ממנורקה, סנדל עשוי עור עם סוליית צמיג ממוחזר. דוגמאות אפשר לראות פה.

האמת שגם אני מכרתי את כפות רגלי לעקבים עד לפני מס' שנים. עד שהחלטתי שבשבילי ליום יום, רק שטוח, יותר נוח ואת יותר יפה שנוח לך (זה קצת הסלוגן של טבע נאות, אבל נו תודו שיש בו מן האמת).

אז אני הייתי שמחה לסוג נעליים השטוחות האלה עם השם המסובך שאני לא זוכרת איך לאיית.

כל קיץ יש לי חוק שאני צריכה סנדלים לקיץ בשלושת הצבעים- חום לבן ושחור וכל השאר זה פריבילגיה. אז ככה שרכשתי לעצמי סנדלים בכל מיני וריאציות של גלדיאטור, אבל האמת, ממש מתחשק לי נעלי בובה כאלה, יש לך הצעות?...

בחנות הן תמיד נראות לי כל כך סבנטיז ומגניבות ואז על רגלים ברחוב, אפילו רגליים ענוגות, הן יוצאות נורא פרחיות.
בקיצור - דעתי חלוקה בנושא

הזוג החביב עליי הן האמצעיות, הן שמורות אצלי במחשב כבר ממזמן...מצאתי אותן באיביי ואני רק מחכה להזדמנות:-)

מחזיקה לך אצבעות.!