11/24/08

אחת שיודעת*

* מי לעזאזל הקריץ את התרגום הזה??

כבר דובר רבות על כך שהסדרה האמריקאית "Gossip Girl", אשר מביאה לנו בכל פרק 45 דקות של יחסי ותככי בני הנעורים הריצ'י ריצ'יים מהאפר איסט סייד בניו-יורק, תפסה את מקומה של "Sex and the City", מנוחתה עדן, כאייקון סטייל טלוויזיוני וכקובעת טרנדים. הטרנדים הללו באים לידי ביטוי בעיקר בהלבשה ובסטיילינג של שתי הגיבורות המרכזיות: סרינה ואן דר וודסן ובלייר וולדורף.


סרינה יוצרת ווריאציה נונשלנטית וזרוקה לתלבושת האחידה, אשר כוללת בדרך כלל חצאית סקוטית קצרצרה, עניבה משוחררת ומגפיים גבוהים. כל המראה נועד לשדר ש"לפני 10 דקות בדיוק קמתי מהמיטה, זרקתי על עצמי את מדי בית הספר, הספקתי לתת נגיסה קטנטנה בבליני ולקחת שלוק מהמימוזה והגעתי לכאן בסערה לפני שניה. השיער שלי עוד מתנפנף ברוח." בלייר לעומתה מגיעה לבית הספר בלוק שמעיד עליה שבילתה לפחות שעה מול המראה, עם שיער מסודר בקפידה וקשת שהינה סימן ההיכר שלה והטרנד הכי בולט שהכתיבה הסדרה ושכבש את הצופות. עוד סימן היכר של בלייר הוא הסרט שהיא קושרת מסביב לצווארון החולצה ומהדקת בסיכה. הסרט השתדרג בעונה השנייה למעין עניבה קצרה ושמנה, גם היא מהודקת בסיכה.

המלבישים והסטייליסטים מעבירים, ללא ספק, את הניגודים בין הדמויות באופן הלבשתן, ולשתי החברות הכי טובות, הבלונדה והברונטית, שהינן לפרקים גם האויבות הכי גדולות (כולל קרב בנות משעשע בעונה 2), יש סגנון שונה מאוד. בלייר השתלטנית והקונטרול פריקית מאופיינת במראה מכופתר, מוקפד ועתיר דיטיילים ובעל קריצות רטרו ואילו סרינה ה"זורמת" והמתוסבכת לובשת הרבה בדים מבריקים, חולצות ושמלות עם מחשופים עמוקים עד עמוקים מאוד וכל מה שהינו צמוד צמוד וסקסי.

מלבד ההלבשה וההנעלה המשובחות האקססוריז והתכשיטים מדהימים (בייחוד של סרינה וגם של ג'ני "Little J") ואין ספק שמדובר בממתק טלוויזיוני מהבחינה הויזואלית שגם עלילתו חביבה. כרגע העונה השניה נמצאת בעיצומה בארה"ב ולמי שיכול להניח את ידיו על הפרקים (זה לא קשה במיוחד), אני ממליצה בחום.

XOXO

13 comments:

אחלה פוסט!

הקדמת אותנו, כבר הרבה זמן שאנחנו מתכננים לעשות פוסט על הסדרה..

XOXO

זו אחלה סדרה.
מה שהכי אהבתי בעונה הנוכחית זה השינוי הגמור בסטייל של ג'ני.

boiler - אני בטוחה שיש מקום לעוד התייחסויות ל'חגיגה לעיניים' הזו. :)
takimoshi - ג'ני רק משתדרגת מפרק לפרק. קצת יותר מדי שחור בעיניים לטעמי, אבל זה חלק מהקונספט הבועט והמרדני. ההלבשה ללא רבב. וכמובן הפוני...

גם אני חובבת פוני אבל במקרה של ג'ני זה פשוט לא זה.. לא מחמיא לה במיוחד.

אבל הסטייל שלה ושל חברה שלה פשוט מדהים

אני לבושתי הרבה חייבת להודות שלא ראיתי אף פרק, למרות שאני מודעת לקיומה של הסדרה כבר מזמן (עוד מהבאזז שהיה לפני שהיא יצאה)... הסדרה היחידה שאני מצליחה לעקוב אחריה באדיקות היא "האנטומיה של גריי"...אולי באמת הגיע הזמן להשלים את החור בהשכלה

אנה - ציפיתי ליותר מפאשיוניסטה כמוך.. ;) טוב, אולי מק'דרימי/מק'סטימי (איזה ניים דרופינג, בחיים לא ראיתי דקה של גריי'ז. זאת משום שאני בחברת הכבלים הלא נכונה) מהפנט יותר ממלתחת החורף של בלייר? אני צריכה לראות איזה פרק בכדי לקבוע. כנ"ל את!

אחת הסדרות הכי טובות שיש עכשיו.

כבר עבר כמה זמן מאז שחברת הכבלים/לווין אחראית לאילו סדרות רואים..

הקטע המצחיק הוא שכשהייתי בהמפטונס ראיתי במקרה את בלייק (סרינה) והיא מאוד מאוד סגנון בלייר- מוקפדת, נראית קרירה
בכל אופן - תרגום הכותרת אכן זוועתי, מדובר במכת מדינה בישראל...

solas - מיום ליום אני מפקפקת יותר ויותר בנחיצותן..

Dana - משעשע שבלייק נראית כמו בלייר במציאות.. לגבי תרגומים מוזרים, don't get me started, זה מסוג הדברים היותר מעצבנים

תאמת שאם כמה שאני מחחבת את הסדרה , דווקא הבגדים זה החלק שאני הכי פחות אוהבת.
מדובר במשהו כל כך לא מציותי וכל כך אובר דה טופ שלפעמים זה ממש מוריד לי מהסדרה (מזל שבלייר וצ'אק משעשעים).
אישית אני יודעת אוהבת שסדרות נוער מתהדרות בהלבשת הגיבורים בבגדים קרובים יותר למציאות אבל עדיין מרדניים כמו ורוניקה מארס (שהסטלינג בעונה הראשונה שלה היה בהחטל שונה, מדויק ומצוין) ובסרטים כמו ג'ונו וסופר באד.

טוב, לא מכירה את הסדרה
אבל אהבתי את ההתייחסות לאזור הצוואר,
התחלתי עם הצווארונים בסוף החורף שעבר, ואני רואה שזה כיוון שמאד תופס תאוצה גם בארץ וגם בעולם
הידד!!

אני באמת לא מבין את ההתלהבות מהסדרה הזאת. ראיתי את כל העונה הראשונה, וזאת סדרה כל כך ממוצעת ויבשושית.
העלילה ותסריט כל כך משעממים ולא חדשניים, אין פה שום הצהרה, ובטח שלא באופנה המצועצעת והמתאמצת מדי.
להשוות לסקס והעיר? הגזמה. לסקס והעיר הייתה אמירה, סקס והעיר השפיעה על החברה שלנו במידה מסויימת...
לעומת זאת, הנסיון של הסטלייסטים של "גוסיפ גרל" להפוך את הסדרה פתטי במיוחד, כי הוא כל כך נראה לעין. הסטיילינג מלאכותי, ואין פה שום אמירה, רק רצון לקבוע טרנדים.