4/11/09

נעליים לבנות - סוגיה

את מוחי העסיקו בימים האחרונים הדילמות הקיומיות הרגילות - אין כמו כמה ימי חופש שמאפשרים למוח לעבוד שעות נוספות - וגם סוגיות הרות גורל וכבדות הרבה יותר כמו: "נעליים לבנות - האם זה טוב או רע ליהודים (או לבני כל עם אחר) ??"
בכל פעם שאני פונה להתעסק בנעליים לבנות, אני נזכרת מיד בתוכנית האירוח של ריקי לייק. זוכרים? לפני כמה (וכמה) שנים התוכנית שודרה בארץ בכבלים על בסיס יומי, וסיפקה לי אתנחתא קומית ומנטאלית מטרדות היומיום. אני זוכרת שהתוכנית היוותה לי ניקוי ראש טוטאלי והצפייה באורחי התוכנית האיכותיים (נו טוב, יותר איכותיים מהאורחים של ג'רי ספרינגר), שבאו לקבול ולהתאונן על מר גורלם בפני ריקי והקהל, שיעשעה אותי מאוד.


ריקי לייק עם המיקרופון בימים הטובים. Go Ricki !! (תמונה)

אחת מהסיטואציות שחזרו על עצמן בתוכנית היתה כדלקמן: אורחת בתוכנית פונה לקהל ומספרת בקול קורע לב ש"בעלי בוגד בי עם אמא שלי ועם אחותי גם יחד ושתיהן כבר ילדו לו ילד ואני לא יודעת אם לקרוא לילדים האלה הילדים החורגים שלי או האחים והאחיינים שלי" או משהו בסגנון... מיד לאחר שסיפרה את סיפורה סוחט הדמעות נכנס לאולפן הבעל השפל, מלווה בקריאות "בוווו" רמות מהקהל. אחרי שריקי ממטירה עליו מטר שאלות חקרניות ואינטלקטואליות מגיע תור האורחים בקהל לצלוב את הקורבן ותמיד איזה גאון אנין טעם בקהל היה זורק לבחור:
"By the way, you can't wear white shoes after Labor Day". בשלב זה המצלמה היתה מתמקדת בנעליו הלבנות והמלוכלכות של הבחור והקהל פורץ שוב בסשן של קריאות בוז וצחוק רם (כאילו שהקהל הזה היה מורכב מהשמנה והסלתה של ארה"ב, שמצאה לעצמה כפרי בור לצחוק עליו. אגב, תמיד רציתי להיות חלק מקהל התוכנית, בעיקר כדי לשיר בסופה: Go Ricki, Go Ricki, Go, Go, Go Ricki!!).


מימין למעלה בכיוון השעון: Pour La Victoire (התמונה לקוחה מ-shopbop.com), נעלי Chloe (התמונה לקוחה מ-eBay), סנדלים בעיצוב Pierre Hardy לרשת Gap (לתשומת לב הנוסעים לארה"ב!!), סנדלים של Loeffler Randall (תמונה: shopbop.com)

מסתבר שאחד מכללי הנימוסים וההליכות המסורתיים שהיו נפוצים בארה"ב הוא שלא נהוג, שלא לומר אסור לנעול נעליים לבנות אחרי ה-"Labor Day" שמתקיים בארה"ב ביום שני הראשון של חודש ספטמבר. חג זה מסמל עבור האמריקאים את סופו של הקיץ, ובתוך כך את הפסקת השימוש בפריטי לבוש קיציים בעליל כמו נעליים לבנות (לחג הזה אין שום קשר לאופנה, אבל הוא נתפס כ"חג סיום הקיץ" על כל המשתמע מכך). ראוי לציין שהקוד האופנתי והאסתטי הזה כבר לא ממש נשמר בימינו (הלו! אנחנו בעידן הפוסט פוסט מודרני. אין דבר כזה שאין דבר כזה) אבל הוא היה נפוץ בעבר והשתרש כביטוי: "You are not supposed to wear white shoes after Labor Day".

על אף שנולדתי במדינה חסרת קודים אופנתיים נוקשים, אני חייבת להודות שיש לי בעיה עם נעליים לבנות, אחרי וגם לפני חודש ספטמבר. הצבע הזה נראה לי נוקשה מאוד ומשום מה תמיד חשבתי שנעליים כאלה לא יילכו עם רוב הבגדים שיש לי בארון. כמו כן, אתם יכולים לדמיין שריטות או שפשופים על נעליים לבנות? בעוד שאצל חברותיהן השחורות הם מינוריים וכמעט בלתי נראים, הם עלולים לפגוע קשות במראה של הלבנות. ומאחר שנעליים לבנות נתפסו בעיני כמגבילות וקשות ליישום באאוטפיטים שונים צידדתי על פי רוב בשחור ותאמינו או לא, אין לי אפילו זוג לבן אחד במלתחה.

על מנת להרחיב את אופקי ובכדי שלא אתפס בגזענות אופנתית נזכרתי בחברתי תמרה שחלק נכבד מנעליה הינן לבנות והיא נועלת אותן בחן ובטעם רב. כמו כן, עלעלתי במגזיני אופנה שנמצאו בהישג יד וגם ברשת ונתקלתי בתמונות כגון התמונה הבאה שיעזרו אולי ליצור שינוי וכוונון קל בתודעה האופנתית שלי:


התמונה לקוחה מ-altamira

אם כן, שינוי בתודעתי ובהשקפתי האופנתית אולי כבר יש, אך הוא טרם הוביל לשינוי התנהגותי.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתכם בעניין.

אגב, כתבו עלי ועל עוד כמה בלוגרים יקרים לליבי באתר "מאקו". תודה רבה לעינת ויינבוים ולשאר הצוות במאקו!

לילה טוב ושיהיה שבוע טוב!

18 comments:

אני זוכרת שהייתי רואה ריקי לייק כל פעם שהייתי חוזרת מבית הספר...בהחלט מנוחה לראש :)))
נעליים לבנות זה אכן בעייתי, אבל כפי שציינת רבות עשו זאת ובהצלחה רבה...צריך רק את הזוג הנכון והאאוטפיט הנכון....ונעלי פוסידון של קלואה מאוד מפתות...sigh :)
נשיקות!

אם אני לא טועה, כבר המלצתי על הנעלים ל פייר הארדי לגאפ אצלי בבלוג, ואם לא אז עכשיו אני עושה את זה. (למרות שעכשיו שאני חושב על זה אני כבר לא בטוח אם כתבתי או לא).

 בכל מקרה אני לא רואה שום בעייה עם לבן, הרי זה לא שזה יהיה הזוג נעלים היחידי שלך...

נעליים לבנות אכן בעייתיות אך דווקא בשל הבעייתיות שלהן מאתגר ומעניין ליצור איתם שילובים. במידה ויתלכלכו בהחלט חלב אבל אני בטוחה שתמצאי נעל אחרת משלל הנעליים הנאות שלך.

i still love white shoes
its a fetish
or a challenge
either way its interesting to see how long they last every time.
miss ya daradasabi!

t.

רוב הנשים שאני מכירה שיש ברשותן נעליים לבנות (שאינן נעלי ספורט) הן נשואות. כלומר, מלכתחילה הן נקנו לצורך שימוש ברור מאוד.

לא שזה פותר את הדילמה:)

נכון
הן מתלכלכות מהר ורואים עליהן כל שריטה, אבל על רגל שזופה בקיץ אין על סנדל עם רצועות לבנות דקות
חג שמח לכולם :)

הכי אני אוהבת שמישהי אומרת שבעלה בוגד בה ואז עוקבים אחריו. שלזה בכלל יש באמריקה תוכנית שלמה שתופסים בעלים "על חם". הטלוויזיה האמריקאית בהחלט מאוד משעשעת.
ובקשר לנעליים- אני אוהבת נעליים לבנות אבל זה לא פרקטי בעליל. ואז כל שניה אתה עסוק בלנקות אותן על כל פיפס עד שנמאס לך ואז הן נהיות אפורות. אחחח, איזה בעיות יש לנו..

אף פעם לא הייתי חובבת גדולה של עקבים לבנים עד שמצאתי סנדל לבן משגע בניין ווסט.
זה לימד אותי שחשוב להשאר עם ראש פתוח, תמיד יכולים להפתיע אותנו :]
חג שמח !

אני אישית בזמן האחרון קונה הרבה פריטים בהירים ונעליים לבנות לגמרי עושות לי את זה.
יש לי גם צבע עור יחסית כהה.

חג שמח אפונה! :)

הנעליים הלבנות, בעיקר לק, הן מאוד ניינטיז..אני לא חושבת שעכשיו הן יכנסו לאופנה, אולי יותר בקיץ או אחריי זה

אני דווקא לא כל כך מבינה מה הסיפור עם נעליים לבנות. לי יש נעלי בובה וסנדלי סבתא מקסימות בלבן, והן ממש יפות עם גרביונים שחורים! נעליים לבנות זה כל כך עדין וקיצי!
מגפיים בלבן זה באמת די מכוער בעיני, כי זהו לא הצבע האולטימטיבי של חורף, אבל כמו שאומרים "באופנה אין חוקים" :)

נעליים לבנות (או בהירות) היו משתלבות טוב יותר עם האאוטפיט מטה. הסנדל שחור מקצר אופטית את הרגל ומתאים (אולי ואם בכלל) בשילוב הזה רק לארווווווכות

הבעיה בנעליים לבנות היא שהגבול ל"נעלי כלה" הוא דק מאד...
לקראת הקיץ (ולקראת איזה אאוטפיט שקניתי) ניסיתי למצוא (בפעם הראשונה גם אצלי...) נעל בובה לבנה ולאחר מספר מדידות ברחוב דיזינגוף + "זה לחתונה?" החלטתי לוותר וללכת על האלטרנטיבה הטובה ביותר - נעליים כסופות.

P.S.
*חדשה בבלוג ומאד נהנית!

אוי , זה מזכיר לי את רצף החנויות ברחוב דיזנגוף , אותן חנויות של אינספור נעלי כלה , רק לבן ולבן ומכוער , ולבן .
אני תמיד אומרת : אם זה לבן , תשאלי אם זה קיים בצבע כסף.
באמת :-)
אני חושבת שהעלית נקודה מעניינת , ובתכל'ס -
אם נראה את זה הרבה ,נתרגל -נקודה . ככה זה , ואז לא נבין איך צחקנו על זה פעם .
אני כן חושבת שצריך חוש אופנה מחודד במיוחד כדי לא להראות פאתטית עם נעליים כאלה , ולצוות צבעים נכונים ומאוזנים .
אני חושבת שלנעל לבנה יש סיכוי להראות זולה, פלסטיקית, חדשה מדי ,מלוכלכת, או גריאטרית , אבל כמו שכתבתי הכל תלוי בטיב השילוב .
כתבה כיפית :-)

איזה נוסטלגיה עשית לי עם ריקי לייק... כל יום אחרי בית ספר הייתי צופה באדיקות!
נעליים לבנות זה טריקי... אני בעיקרון בעד, כל עוד הן נראות כמה שיותר רחוק מנעלי כלה.

אצל גברים זה יותר קל, למרות שלפעמים זה יכול לתת מראה של ראפר (אבל זה דיי באופנה עכשיו). מה שהכי מעצבן בנעליים לבנות הוא שהן מתלכלכות!
בהתחלה מקפידים ומנקים בהדיקות כל נקודה או כתם מיקרוסקופי. אח"כ נמעס, ופשוט מתעלמים- עד שהן הןפכות לאפורות, ואז אתה נראה כמו איזה הומלס. :)

ריקי לייק.. אחח, באמת נוסטלגיה.
אני מתגעגע לטראש האמריקאי. היום אין דברים ברמה כזאת.

לגבי סוגיית הנעליים הלבנות:
אני חושב שזה אחד הפריטים הכי שימושיים דווקא. נעליים לבנות, בין אם עסקינן בעקבים של לובוטין או בקדס לבנות פשוטות - הן נותנות נוכחות, הן נראות קלאסיות (על צבען) והן יכולות להתאים את עצמן כמעט לכל סגנון לבוש בגלל הצבע הנייטרלי.

אני ממש אוהב את הבלוג שלך, מוזמנת לבלוג [החדש] שלי.

Amit - תתחדש, מאחלת לך הרבה הנאה מהבלוג החדש! :))

נראה לי שאני מסכימה עם כל מה שנכתב כאן וזה גם נתן לי כמה נקודות למחשבה:
א. נליים לבנות בהחלט ייראו טוב (יותר) על עור כהה/שזוף. מאחר ואני מטפחת את גוון ה"לבנה כמו הקיר" גם בקיץ זה כנראה ימשיך להרחיק אותי מהן.
ב. נעלי כלה לבנות - גם כשאני מדמיינת את עצמי ככלה אני לא רואה את עצמי נועלת נעליים לבנות (מוזר?) אלא משהו בסגנון של "נעלי נסיכה" עם רצועות זהובות דקות. זה כמובן תלוי גם בשמלה.