4/1/09

אפוקליפסה עכשיו

ענייני האקלים מעסיקים מאוד את מחשבתי בשבועות האחרונים. מזג האוויר מתעתע בנו לחלוטין, ופיצול האישיות האקלימי יכול לשגע גם את האדם הסבלני ביותר (מאוד קשה להחליט מה ללבוש בבוקר כשאתה מתעורר לבוקר בהיר וקריר, שהופך ליום חמים עד חם שמשתנה בלילה שוב לקור). על אף העובדה שירדו גשמים פה ושם ושהטמפרטורות צונחות מדי לילה, כולנו יכולים להסכים שהחורף הזה היה רחוק מלהיות חורף. ותעיד על כך עדת המעילים העבים שלי שלא נלבשה אפילו פעם אחת החורף הזה. אין ספק שהאקלים משפיע על הלבוש, והשנה אני מרגישה את זה יותר מתמיד. בנוסף לכך, הפרסומות מהקמפיין המטריד "אין לנו מים לבזבז" / "ישראל מתייבשת" גרמו לי להרהורים אפוקליפטיים של ממש. מה יהיה פה אחרי שישראל תתייבש? ואיך בדיוק נתלבש לכבוד המאורע?


התמונות לקוחות מ-Style.com

בדמיוני אני רואה מעילי פארקה ארוכים בצבעי אדמה וחול, עמוסי ריצ'רצ'ים, רצועות ולולאות. כאלה שמכסים היטב את הגוף, פונקציונליים ומתכווננים לכל צורך. בגדים אשר מגוננים על האיזורים האסטרטגיים של הגוף מפני איתני הטבע, בעלי צווארונים רחבים וגבוהים וגם כיסויי ראש וברדסים למיניהם. המחשבות האלה שלחו אותי בחזרה אל קולקציית סתיו-חורף 2006 של Junya Watanabe. הקולקציה הזו ריתקה אותי בזמנו, אם כי נראתה לי קצת תמוהה, ואילו עכשיו היא נראית רלוונטית מתמיד. אפשר לסמוך על היפנים שייראו לנו איך נראית ומרגישה אפוקליפסה. יש להם ניסיון... (אולי בתור ישראלים ששירתו בצבא ולבשו את צבע הזית הזה במשך כמה שנים טובות מחייהם, קצת קשה לעכל את הקולקציה, אבל תנו לזה צ'אנס ותנסו לראות מעבר לזית ולאלמנטים המיליטריסטיים).


התמונות לקוחות מ-Style.com

ואולי לא צריך להרחיק כל כך עד יפן. הרי אנחנו במזרח התיכון שרובו צחיח מאז ומעולם ולכן אפשר לפזול אל עבר שכנינו יושבי המדבריות ולראות איך הם מתלבשים. מגזין Vogue הגרמני, למשל, לקח אתת הקונספט הזה ועשה ממנו הפקת אופנה מעניינת בגליון פברואר 2009 (שיק 'נווד מדבר על אופנוע' ממש מגניב, לא?):


התמונה לקוחה מ-foto decadent (יש עוד בלינק המצורף)

אז אולי לא נתחיל להתלבש החל מהחורף הבא כמו בדואים או ניצולי אסון גרעיני (כולנו ראינו כבר את הקולקציות לעונה הקרה הבאה ואלא אם יקרה אסון גרעיני, חלילה וחס, צפויים לנו מלבושים בסגנון אחר), אבל אני מאמינה שהשינויים האקלימיים ישפיעו וכבר משפיעים באופן הדרגתי על תעשיית האופנה, בסוגי הבדים, בגזרות ובצבעים.

ומענייני אפוקליפסה לעניינים קצת יותר אופטימיים - חברתי היקרה עפר, שהינה מראשוני האנשים שגילו את הבלוג שלי, פתחה בעצמה בלוג -
cupcakes.co.il המוקדש לתשוקתה לקאפקייקס ולדברים יפים בכלל (וזה כולל אופנה). אני כמובן מצטרפת למברכים, מאחלת לה הצלחה רבה ומאחלת לי לטעום מהקאפקייקס במהדורת 'תותים בשמנת' שלה בקרוב מאוד!

4 comments:

היי ,

מזה כמה חודשים אני עוקבת אחר הבלוג, ודי ממתינה לפרסומים, יש לך כתיבה משעשעת וחוש אופנתי מעניין

הרבה הצלחה

גלית - תודה רבה! כיף לשמוע..

נו אם נצטרך להתלבש כמו בדויים - אנחנו בניגוד לאירופה יותר קרובים למקור. אבל בניגוד לסרטים שבהם בעתיד לובשים בעיקר טייטס ועור , יש לי הרגשה שאם בוא האפוקליפסה די נלבש מה שנמצא...
love the blog :)

אני בטוחה ששנאל וחברים יסדרו לנו את המלתחה גם בזמנים קשים

אהבתי את התור הפעם, מפרגנת :]