1/5/09

באמנות כמו באמנות

אחת התגובות שהופיעה בבלוג זה לא מזמן גרמה לי לחשוב על הנושא של שילובי צבעים ובאופן ספציפי על שילוב של שחור ושל צבע (דהיינו לא שחור + לבן, או שחור + אפור על גווניו). נראה לי שהרבה אנשים לא ממש משקיעים תשומת לב בעניין הזה והנחת העבודה הבסיסית היא ש"שחור הולך עם כל דבר" ולכן הוא אמור להתאים באופן אוטומטי לכל צבע וגוון. בכל פעם שאני נדרשת לעניין הזה, ובייחוד לשילוב של שחור עם צבע עז כלשהו, אני קצת נזהרת. אולי זה משום שנחרתו במוחי אזהרות הצמד הבריטי, טריני וסוזאנה, לדבריהן אסור בתכלית האיסור ללבוש שחור עם צבע, אלא רק עם גוונים נייטרליים כמו אפור או לבן, וזאת משום ששילוב כזה מוזיל את המראה. במאמר מוסגר, אני מתה על שתי הבריטיות האלה ובייחוד על טריני.. (אגב, הבנתי שהולכת להיות הפקה ישראלית של what not to wear. מעניין מי הישראלית שתזכה לקבל את תפקידה של טריני ומי "תגלם" את סוזאנה). בחזרה לעניינינו, נראה לי שהאיסור הזה מוגזם וגורף מדי אבל אני מניחה שהן הוציאו את פסק ההלכה הנ"ל כדי למנוע מהבחורות המאותגרות אופנתית, להן הן מסייעות להתלבש, מלהסתבך. זאת משום שהשילוב של שחור וצבע הוא לא כזה בסיסי וטריוויאלי ודורש איזון ומידתיות. אבל, אני לא ממש מאמינה בכללים ובחוקים נוקשים וכפי שנאמר "באמנות כמו באמנות, אין דבר כזה שאין דבר כזה" (הרי אופנה היא סוג של אמנות, לא??) ובהחלט אפשר וכדאי לשלב שחור עם צבע, אם כי יש להקפיד על עדינות ומתינות.


התמונות לקוחות מ-garance dore, the sartorialist , בהתאמה

אני חושבת שדבר שהינו רצוי, כשבאים לשלב שחור עם צבע עז, הוא להוסיף גוונים ותת גוונים ניטרליים על מנת לרכך את ההתנגשות החריפה בין השחור לצבע הדומיננטי. ניתן לראות שהעלמה מימין חיברה היטב את המעיל הצהוב-ירקרק לגרביונים השחורים בעזרת טוניקה בצבע בז' (איך הייתם מכנים את הגוון הזה? אולי mushroom?) וכמובן הקלאץ' הסגול שמתאים בצבעו לכל אחד ואחד מהפריטים האחרים ומאחד עוד יותר את התלבושת. משמאל, דוגמא לאוסף של גוונים שיוצרים יחדיו סוודר מרהיב המשתלב היטב עם המכנסיים ושאר האקססוריז השחורים.


התמונות לקוחות מ-icydk, the cherry blossom girl, piksi.

השילוב של אדום ושחור הוא שילוב חזק ועוצמתי, אך בקלות יכול להפוך לקטלני. איך אפשר לעבור את זה בשלום? להיעזר בצבע נייטרלי כמו צבע הלבן או השמנת בדש של הקרדיגן מימין, וכמו כן לאזן את כמויות הצבעים. במקרה של alix, הדיטיילים של המעיל: פפיונים קטנים שחורים, דש וכפתורים בשחור וגם כפפות עור קטנות ושחורות - כל הנ"ל מעדנים את השילוב. במקרה של פריס הילטון אין שום עידון (וואו, איזו הפתעה...): גוש צבע אדום ענק עם נעליים שחורות ותיק שחור וגדול מדי.



מימין: תאונה קשה של נעלי זמש וורודות עם טייץ מבריק שחור. אאוץ', העיניים שלי מדממות. הנעליים האלה לא מתאימות לכלום ועל אחת כמה וכמה לא לשחור. שום תיווך וגישור לא יעזרו פה (אלו הנעליים של לינדזי, אגב). נקסט! בשתי הדוגמאות משמאל קארי בראדשו ממחישה איך לרכך את החיבור של שני הצבעים האימתניים פוקסיה ושחור: אופציה אחת באמצעות גוון ביניים וורדרד בדש הז'קט וסנדלים מטאליים והאופציה השניה באמצעות חגורת ניטים (הניטים מהווים גוון ניטרלי), שרשרת פנינים ותיק העשוי ריבועים ריבועים אפורים ומוכספים (לא כל כך יצא בתמונה).
נראה לי שדווקא במקרה של כחול מלכותי אי אפשר לטעות, והוא הולך תמיד טוב עם שחור. אוקיי, אולי לא תמיד, אלא ברוב הפעמים:



מימין, piksi מוסיפה עניין לשילוב הקלאסי ותמיד מנצח של שחור ולבן, על ידי נעליים בכחול עז. ומי זאת שמשמאלה - הפלא ופלא, זוהי כוהנת הסטייל הגדולה טריני (Trinny Woodall) בכבודה ובעצמה, אשר מפרה בתלבושת שלה את הכלל שהיא עצמה ניסחה. כאן היא משלבת חולצת סאטן בצבע כחול מלכותי עם חצאית שחורה ונעליים בגוון כחול כהה (שונה מהחלק העליון). מעניין. סוגרת את החבורה משמאל לינדזי לוהאן (c. 2006 ??) שמוכיחה את טענתה של טריני שצבע עז + שחור = זול. או שאולי זה החיבור של השמלה הסתמית עם חגורת הלכה הלא קשורה שעושה את המראה לכזה.
ועוד שני שילובי שחור וצבע מוצלחים לטעמי:


התמונות לקוחות מ-jakandjil

מימין, הניגוד בין בד השמלה הרך והמתנפנף, לבין הז'קט הרוקיסטי הוא אולי מה שגורם לכל האאוטפיט הזה לעבוד, והתוספת של סנדלים בגוון נייטרלי עם נגיעות שחור מסיימת את העבודה. משמאל, האאוטפיט של הבחורה הזאת פשוט מקסים אותי. בהיתי בו שוב ושוב, מנסה לפצח את הנוסחה, אבל אני חייבת להודות שלא ממש הצלחתי. ועל אף שיש לי פריטים יחסית דומים במלתחה בחיים לא הייתי מעלה על דעת עצמי להרכיב כזו קומבינציה מחשש שהתוצאה תיראה זולה ורועשת מדי.. נו טוב, בכל יום לומדים משהו חדש!
לסיכום, באמנות כמו באמנות, הכל עניין של קומפוזיציה, ניגודים ומינונים. ובתכל'ס, אין חוקים, ואיש הישר בעיניו יעשה (רק שייראה טוב בסוף, כן?). מי שמעוניין בעוד קצת טריני וסוזאנה יכול לקפוץ ללינק הזה. אתר עם לוק מיושן וארכאי משהו, אבל טריני וסוזנה מככבות וגם יכולים להיות כאן טיפים מועילים למי שממש מרגישה קלולס..

לילה טוב!

9 comments:

ממש התמכרתי.

וכן בדיוק לפני כמה ימים התווכחתי עם אמא ואמרתי שבאופנה אין כללים כל עוד זה יוצא טוב, והיא אמרה שזה לא נכון וכו'. זה היה בגלל שקניתי אוקספורדס שטוחות והיא אמרה- עם מכנסיים בלבד. ולדעתי אפשר לשלב עם שמלות וחצאיות מאוד מאוד ספציפיות שיש לי בארון.

גם אני ממש אהבתי את השתיים האחרונות, והשמאלית בכלל, כשחושבים על זה הסנדלים הם של אליה ויש להם ניחוח אחד, לעומת זאת יש את התיק ניטים של בארברי+הטוניקה של בלנסאיגה. ממש באלגן שהולך ממש טוב ביחד.

תמיד חלמתי להיות חלק מצמד כזה...עם כל הקבעון שלהן, כפי שאמרת מטרתן היא לעזור לאלה שיש להן בעיה רצינית בתחום הלבוש...ובהתאם התוצאות...אני מתה עליהן, ולא :)

אנסטסיה - צודקת לגמרי. נראה לי שכל "חוק" שכבר נקבע בעבר באופנה נשבר בשלב כלשהו.. העיקר שזה נראה טוב. אבל מי קובע מה זה טוב?? שאלה פילוסופית..

אנה, אני חושבת שאנחנו צריכות להיות טריני וסוזאנה הישראליות!! למרבה הצער, אני מניחה שמקבלי ההחלטות בערוץ שתיים יבחרו בשמות מוכרים (מלשון למכור. וגם, מוכרים, כלומר ידועים). אז בפנטזיה שלנו אני רוצה להיות טריני... אמנם אין לי את הגובה אבל יש לי נתונים אחרים בסגנון... לבחורה מותר לחלום...
לילה טוב!

פוסט מנומק ומעניין , אבל האמת היא שמעולם לא הבנתי או הסכמתי עם החוק הספציפי הזה שלהן ותמיד הוא היה החוק התמוה בשבילי :) אבל זה באמת עניין של טעם ..אני פשוט אוהבת נייטרליות בגזרת החלק התחתון של הגוף ושחור תמיד בא לי טוב .
אבל אין ספק שחלק מהדוגמאות שהבאת ממחישות את חשיבות האיבזור והשימוש בפריטים מאזנים ובפרופורציה נכונה !!

שתי הבחורות בתמונה האחרונה מזכירות אותך - השמלה הכתומה מזכירה את השמלה הכתומה הנהדרת שהראית לנו לאחרונה והשנייה דומה לך ומזכירה את הסגנון שלך.
אגב, בבי.בי.סי המשיכו את מה לא ללבוש אחרי שטריני וסוזאנה עזבו ואכן יש רושם שהבנות משחקות תפקידים. זה עושה דיסוננס קוגניטיבי נוראי לראות את זה ככה..
גם אצלי נשאר חזק עניין השחור והצבע מהן..ממש הצליחו להעביר מורשת הבחורות האלה.
וחוץ מזה,גם אני טריני! (אבל עם הגובה) - אולי זה אומר שאני יכולה להתלבש יותר כמוך..
סליחה על התגובה הארוכה - חוסר יכולת לישון משחרר את חרצובות האצבעות, כנראה.

i really don't like this couple, and who anyway need to dress according to some stupid rules? either it looks good or it doesn't that's all there is to it.

זכור לי טור שכתבה נרי ליבנה במוסף הארץ, היא דנה לעומק בטריני וסוזאנה ובעיקר בחוק האוסר שילוב שחור עם צבע.
לדעתי שחור וסגול הולכים טוב ביחד,אבל כמו שכתבת, רק אם מרככים את זה עם צבע נייטרלי (לבן/שמנת)

פוסט נהדר!
נראה לי שזאת משמאל למטה זה פשוט שמירה על ה
Bag - Shoes - Jacket
כשהצבע השחור בשלושתם נשאר אחיד ומחבר בין הכל :)

ואי אפשר לשכוח את האאוטפיט המהמם של סרינה בפרק האחרון של העונה הראשונה של gossip girl, שלבשה שמלת קומות מהממת בצבע צהוב לימון עם חגורת מותן ופרח שחור!
בשניה הראשונה תהיתי למה, בשניה כבר התאהבתי בדבורה מאיה הקטנה ומלאת השיק!