12/19/08

Channeling Giovanna


Giovanna Battaglia. התמונה לקוחה מ-garance dore



עורכות האופנה ובנות המערכת של מגזיני האופנה הנחשקים בחו"ל הן לרוב אייקוניות אופנה בפני עצמן. נו, מה הפלא כשיש לך הזמנה אישית ומיוחדת לכל ארועי האופנה השווים ומקום ישיבה בשורה הראשונה בתצוגות האופנה של מעצבי העל. לא מזיק גם שאת מקבלת פריטים עוד לפני יציאת הקולקציה והופכת להיות מבשרת אופנתית ומעין קדימון לקולקציות העתידיות כשאת פוסעת על מדרכות פריז או ניו-יורק. מבין "נשות המגזינים" אני חושבת שטיילור תומסי היא האהובה עלי (היא מזכירה לי קצת את חברתי תמרה, לפחות בצבע השיער..) וגם קייט לנפר מספקת לי השראה לא מעטה. אולם שמתי לב שלאחרונה ג'ובאנה בטאליה החלה לנכס לעצמה פינה חמה בליבי. בתמונה הזאת נתקלתי בעת שיטוט אופנה שגרתי ברשת ומיד אישוני ננעלו עליה. מראה מעניין ומוצלח (כרגיל) של ג'ובאנה שעורר בי כמה תובנות ישנות: האחת היא שהצבעים כחול וכתום הולכים טוב ביחד (לא פלא, אלו צבעים משלימים) ושכדאי לצוות את השניים האלה יותר. השנייה היא שאין כמו שילוב של שמלה עדינה, נשית וקלילה עם ז'קט גברי משהו, מחויט ונוקשה. אלו בהחלט לא מסקנות חדשות או מרעישות, אולם לא מזיק לרענן את הקונספציות האופנתיות מעת לעת. השלב הבא, לאחר ההתבוננות בתמונה ושמירתה בתיקיית "As Seen" שבמחשב, היה כמובן "אני יכולה גם". את הווריאציה שלי רקחתי מפריטים המצויים בבעלותי, ולבשתי באחד מימי השבוע שעבר לעבודה. מבחינת הנעלה היה קצת קשה לשחזר את "נעלי האוקספורד פיפ טואו עם הדפס" (מזכירות קצת נעליים מקולקציית סתיו חורף 08-09 של מת'יו וויליאמסון, לא?) של ג'ובאנה, אז לקחתי את הדבר הכי קרוב שהיה לי - נעלי אוקספורד.



ז'קט קטיפה כחול כהה- Zara (ישן), שמלה וצעיף- H&M, נעלי אוקספורד- Nine West.

שיהיה סופ"ש מצוין!

16 comments:

היי דר,
תגידי הנעליים שלך מהעונה הנוכחית? כמה הן עולות? האם הן נוחות? כאילו, נוחות ברמה של להעביר איתן יום עבודה משרדית. אני מחפשת כאלו ועד עכשיו מצאתי משהו נוח רק בריפליי במחיר מופרז.. תודה מראש!

וואו השמלה ממש יפה ומאוד מתאמה לך! חג שמח

מה שבאמת היה יכול להיות מעניין זה אם היית מנסה גם את השביל באמצע...

אנונימית - קיבלתי את הנעליים האלה אז אני לא יודעת מה מחירן בדיוק. הן נמכרות בארץ והן מהעונה הנוכחית. בטח בסייל עכשיו או בעתיד הקרוב.. אני לא יודעת איזו עבודה את עושה, אבל לעבודה שלי שכוללת בעיקר ישיבה מול מחשב ומול האינטרנט הן נוחות ואני יכולה לבוא עם עקבים מסוגים שונים. אם כי, ראוי לציין שניין ווסט לא מייצרים את הנעליים הנוחות ביותר על פני כדור הארץ.

boiler - עקב חיבתכם העזה לג'ובאנה שיערתי שהפוסט ימצא חן בעיניכם.. :))

mj - עד שהשיער שלי התרגל לפוני..

הכל מגניב בטירוף עלייך , אבל את המטפחת פחות אהבתי - גם את ההדפס וגם את הצורה בה קשרת אותה
אני חושבת שמשהו דהוי , עם הדפס עדין יותר היה משתלב טוב יותר
כל השאר מהמם במיוחד , וחורפי
הכתום הזה מיוחד ,מושך את העין ומחמם בלב

יצא לך ממש מגניב
אפילו יותר יפה מהמקור

השמלה שלך נהדרת - הלוואי והיתה לי כזאת אבל לא נראה לי שהיה מתאים לי כמו לך.
בהזדמנות זו של הפוסט שלך יש לי שאלה אליך - אולי זה נושא לפוסט - איך את מרגישה בעניין הזה של המתח בין מקוריות והשראה (נזהרת מלאמר "חיקוי")?

אני חושבת שבכל אדם יש מקוריות, ו"חיקוי" הוא לא מילה גסה. כבני אדם אנו לומדים הרבה דברים דרך חיקוי אולם חיקוי הוא רק השלב הראשוני. מקוריות רבה יכולה לנבוע מהאינטרפטציה שלך למה שלמדת ב"שלב החיקוי" ומה שאתה מביא מעצמך.
לקיחת השראה ממקוריות של אחר היא משהו שלדעתי יכול להוליד עוד מקוריות. אין מה לעשות, לעולם לא נהיה בדיוק בדיוק כמו מישהו אחר, וזה לדעתי היופי הגדול.
ואין כמו כף גדושה של השראה על מנת להתחיל את השבוע ברגל ימין.. :)

תודה לכולם, שיהיה שבוע טוב!

אפונה יקירתי ,
את פשוט מדהימה. נראית וכותבת מדהים. אני קורא אותך כבר כמה חודשים ובכל פעם אני נהנה ומוקסם מחדש.
אין כמוך.

עכשיו אני יכולה לקחת השראה (חיקוי) מהתשובה שלך - לפעמים, כמו במקרה שלך עם התמונה של גי'ובאנה, רוצה לעשות משהו דומה אבל יכול להיות שאין לי את האומץ ללכת על זה. אני מסכימה איתך בעניין הלמידה דרך החיקוי ולצערי פעמים רבות בחיי בגלל שראיתי שאני מחקה משהו ולא מקורית, זה גרם לי להתייאש במקום להתקדם הלאה דרך זה.
תודה רבה על התשובה שלך! חוץ מזה שיש לך בלוג וסגנון מלאי השראה את גם משקיעה תשומת לב ומחשבה בקוראייך ותודה לך על כך.

מאוהבת בשמלה הזו של H&M. מי יתן ואכן יפתחו כאן חנות בעלת הקולקציה השלמה וכללללל המידות ולא רק יבוא של מידות מינימליות.

AMEN.

כתגובה לSOLAS -
חפש/י את המילה mimesis או mimetic.

כל דבר הוא חיקוי של חיקוי של חיקוי.
המקור הוא אי שם בימי האדם הקדמוני :)

solas- אני באמת חושבת שחיקוי יכול ללמד הרבה, בהנחה שהאדם לא מחקה כמו תוכי אלא באמת מנסה להבין מה מושך במושא החיקוי ומה עומד מאחורי מה שהוא מחקה. חיקוי יכול ללמד אותך מהי קומפוזיציה טובה (כמו אמן בתחילת דרכו שמושפע מאמנים אחרים) או שילוב צבעים מעניין ו"טעים". ואז אתה כמובן מוזמן לקחת את זה למקום שלך ולהוסיף את הטאצ' שלך.. כמובן שאפשר להעביר את מה שכתבתי גם ללשון נקבה :)

user friendly - שיביאו כמה שיותר: גם דגמים וגם מידות. אמן ואמן! בינתיים אני אופטימית...

פשוט מאוהב - יש לך טעם לא רע.. ;))

שוב תודה על הפירגונים! אני נהנית מאוד להשקיע ב'בייבי' שלי וזה עושה את ההשקעה לעוד יותר כיפית

שאפו.

[בדיוק שמתי את התמונה הזאת פוסט לפני האחרון].