6/29/08

הגורמטים של המאה ה-16


Lucas Cranach, Salome (detail), c.1530

היום בלימודים נתקלתי באמן הגרמני לוקאס קראנאך (1472-1553) שפעל במחצית הראשונה של המאה ה-16. ראינו בשיעור הרבה יצירות שלו ואותי ריתקו לחלוטין האקססוריז המגניבים, שחוזרים על עצמם אצל הרבה מדמויות הנשים והנערות שהוא צייר. שרשראות שעשויות חוליות חוליות, בסגנון "גורמט", שלא כל כך ברור לי מאיזה חומר הן עשויות (בתמונה שלמעלה מתוארת סלומה. ויתרתי לכם על ראשו של יוחנן על הטס כי רציתי להתמקד בתכשיטים וכי הוא לא קשור לעניינינו.. מי שבכל זאת מעוניין, מוזמן לחפש בתמונות בגוגל).


Lucas Cranach, Portrait of a Young Saxon Princess (detail), 1517

שימו לב שהחומר ממנו עשויה השרשרת נראה שונה ביצירה זו מביצירה הקודמת. ביצירה הנ"ל נראה שהשרשרת / שרשראות עשויות מבד, ומזכירות מעט שרשראות של סוכה. מקסים ! והנה עוד כמה ווריאציות:


Lucas Cranach, Saxon Princesses, c.1535

הכובעים, אגב, מדליקים לא פחות. אני תוהה אם חוקרים של תולדות האמנות חקרו ספציפית את התכשיטים האלה. זה נשמע לי כמו נושא טוב למחקר וכשיהיה לי קצת זמן באמת מעניין אותי לבדוק אם נעשו מחקרים כאלה - בינתיים אני עסוקה בחיפושי חומר לסמינריונים שלי....

ערב נעים!

3 comments:

לי זה נראה כמו שיער האמת...סוג של צמה או משהו...אבל כל אחד והאסוציאציות שלו:)

אנה, אני מצטרפת אליך, גם לי זה נראה ממש כמו שיער...

פוסט מגניב!
ולי זה נראה שיער רק בתמונה אחת, או מעור משו כזה