10/28/09

שלל

shoes_nyc
משמאל למעלה, בכיוון השעון: נעלי זמש סגולות Marc Jacobs, מגפי שריכה בגובה הברך Jeffrey Campbell, סנדלי פלטפורמה בגוון ניוד Lanvin, נעלי עקב שחורות "קלאסיות" Calvin Klein, מגפוני שריכה בגווני חום וקרם Urban Outfitters, במרכז: נעלי אוקספורד מזמש חום משופשף BCBG.

המטרה העקרית של הנסיעה לניו יורק לא היתה שופינג, אבל, כמו שאמא שלי אומרת: "פטור בלא כלום אי אפשר"... נו, עד שהעליתי את עצמי על מטוס וטסתי חצי עולם מערבה, לא אצ'פר את עצמי בקצת שופינג?? ברור שכן, והדגש הושם הפעם על נעליים. ניו יורק יכולה לדעתי לקבל בקלות את תואר בירת הנעליים של העולם ועל אף שמותגי הנעלה רבים הינם מיובאים, המחירים ללא ספק אטרקטיביים.
מחלקת הנעליים שמצאה חן בעיני יותר מכל היתה זו של Bloomingdale's: אהבתי מאוד את המגוון, את הבחירות של הקניינים ואת המבחר שהוצע של נעלי מעצבים לצד נעלי מותגים "עממיים" יותר. כמובן שבדקתי גם את קומת הנעליים בעלת מעלית האקספרס המיוחדת (אחלה גימיק: "לנעליים שלנו יש מיקוד נפרד משלהן") ב-Saks Fifth Avenue אבל שם הנעליים היו יוקרתיות ויקרות בהרבה, פלוס אווירת בית-מרקחת משהו, כזו שפחות מזמינה לגעת, לבחון ולמדוד.
וכמובן שמיליון (או כמה אלפי) ישראלים לא טועים, הדילים הטובים ביותר בנושא הנעלה נמצאו ב-Century21 הממוקם מול אתר קריסת בנייני התאומים (שכרגע מהווה אתר בנייה). לא היה לי צל של ספק שאני הולכת לצאת משם עם לפחות זוג אחד של נעלי מעצבים, לאור הבילדאפ המטורף של אנשים שאני מכירה שהיו שם לאחרונה ורכשו נעליים ברבע או שליש מהמחיר המקורי (אנחנו לא מדברים כאן על מחירי שוק הכרמל, כן? מדובר על מחירים של 150-200 דולר לנעליים שמחירן המקורי היה 600-800 דולר).
עוד אתר נעליים לוהט הוא הבוטיק LF Store שברחוב Spring בסוהו. גם לשם תיכננתי להגיע מראש וגיליתי בוטיק חביב ויוקרתי משהו עם מוכרת חמודה שידעה לעשות את העבודה ואפילו נכנסה לבלוג שלי בעודי מודדת זוגות שונים ממבחר הנעליים והמגפונים המעולה שלהם (שם רכשתי את הג'פרי קמפבל). כמו כן, ציינתי בפניה שהתוודעתי לחנות דרך הבלוג הזה והיא מייד שמחה לספר זאת למנהלת. כן, כן, הפרסום בבלוגים עובד, ואני מקווה שקארן זכתה לעוד כמה גודיז מאז ביקורי שם.
בכלל, נעזרתי לא מעט באינפורמציה שפורסמה בבלוגי אופנה איכותיים ניו-יורקיים לשם תכנון היעדים שהייתי מעוניינת לכבוש. אחד הבלוגים המועילים ביותר מבחינתי, דווקא בנושא המלצות על אוכל הוא הבלוג המעולה maison des reveries שמתפקד כבלוג בעל שני כובעים: בלוג אופנה ובלוג אוכל של "אחת שיודעת" בניו-יורק. יש לה המלצות למסעדות פלצניות יותר לצד מקומות עממיים ומעולים כמו הדיינר/קפיטריה הזה: Schnipper's quality kitchen הממוקם בשדרה השמינית פינת רחוב 41, בבניין המרהיב והתעשייתי של הניו-יורק טיימס ובדיוק מול ה"תחנה המרכזית" של מנהטן הלא היא Port Authority.
Schnipper's ענה בדיוק על ציפיותי עם מבחר קלאסיקות אמריקאיות: סלופי ג'ו, מאק אנד צ'יז, נקניקיות, טאקוס, מילקשייקים, המבורגרים, כריכים ואצבעות העוף הללו (לא ברור למה קוראים לנתחי חזה העוף הגדולים האלה המצופים בבלילה קריספית אצבעות. למי בדיוק יש אצבעות כאלה??) שהתגלו כמנה משובחת, בתוספת רוטב Honey Mustard. יאמי!


schnippers
כריך BLT ב-Schnipper's (מאחוריו Chicken fingers & fries ותוספת של סלט קיסר)

bubble_tea
Bubble Tea

מחקר הדונאטס המעמיק שניהלתי העלה באופן חד משמעי שהדונאט הטובה ביותר בעיר היא ה-Vanilla Doughnut של מעדניית Dean & Deluca (בעלת מספר סניפים, אחד מהם בדיוק בסמוך ל-Schnipper's מיודענו): סופגניה בגודל בינוני הממולאת קרם פטיסייר שמיימי ומצופה פרוסטינג סוכרי לבן.
ואיך אפשר בלי קצת אקזוטיקה? באיזור הפרברים שמתי לב לחנויות ומעדניות הנושאות שלטי ניאון המפרסמים ממכר של מוצר המכונה Bubble Tea ותהיתי על מה בדיוק מדובר. לשמחתי, עד מהרה בת דודתי היקרה סיפקה את יצר הסקרנות שלי והכינה לי בביתה Bubble Tea לעילא ולעילא, כולל כל האקססוריז הנלווים. בתכל'ס מדובר במשקה שאיננו בכלל תה, אלא מעין משקה ברד המגיע בטעמים שונים (אני שתיתי בטעם טארו). בתחתית הכוס משייטים להם כדורוני גומי שהוכנו מראש (להלן ה-Bubbles) והמראה מושלם באמצעות כוס פלסטיק בצבע זרחני וקש עבה ומיוחד המאפשר לדלות את הבאבלס תוך כדי השתייה. יופי של משקה עם גימיק, שנראה לי אידאלי במיוחד לימי הקיץ הלוהטים.


זהו לעת עתה, אני נוחתת לאט לאט ובימים הקרובים אענה על המיילים והתגובות שנותרו ללא מענה במהלך חופשתי.

36 comments:

הנעליים של Urban Outfitters מדהימות ואני חייבת לציין שכבר שבוע שהדף שלהם בווב פתוח לי בכוונה לרכוש לי זוג כזה... וזאת מאז שראיתי אותו בבלוג של ג'יין אלדרידג' שעיצבה אותם (http://seaofshoes.typepad.com/sea_of_shoes/2009/10/j-aldridge-by-sea-of-shoes-for-urban-outfitters-holiday-collection.html).

מ ו ש ל מ ו ת!

נראה שנהנית מאד ו"עבדת" קשה... נחיתה רכה!

גילי
http://workingclassfashion.blogspot.com

מה? לא הבנתי מה זה הכדורונים השחורים האלה. נראה מסוכן

גילי - תודה! הייתי בטוחה שכשאכנס לחנויות של אורבן יהיו הרבה פיתויים אבל זה הזוג שהתבלט באופן משמעותי הרבה מעבר לאחרים, לפחות לדעתי. אחרי שמדדתי גיליתי שהם בעיצוב של ג'יין אלדריג', איזה אחוות בלוגריות... :)

אריה - הכדורונים הם כמו סוכריות גומי, הם אכילים לחלוטין ומוסיפים עוד מרקם ועניין למשקה :)

איזה כיף לך את עושה לי חשק לתת גיחה קטנה לניו יורק...
תתחדשי על הרכישות
FYI-
את הבאבל טי את יכולה להשיג גם בארץ אני מכירה סניף שממוקם בשינקין שנקרא באבל דרינק אם אני לא טועה.
והכדורונים השחורים האלה הם למעשה צמח שנקרא טפיוקה. אמור להיות ממש בריא לעיכול או משהו...

קרייתית - ועל זה נאמר: הכל יש בארץ... :) אני ממש אוהבת טפיוקה אבל לכדורונים האלה יש מרקם קצת שונה, אם כי ייתכן שמדובר באותו דבר. בכל מקרה טפיוקה עם חלב קוקוס ופירות חתוכים זה פשוט מעולה.
לי יש כבר חשק לחזור, אני אפילו מוכנה לחרף את נפשי בטיסה... תודה רבה!

המשקה הנ"ל למעשה עשה עלייה לארץ כבר מזמן בדמות חנות בשם "באבל דרינק'ז" הממוקמת בשינקין, כדורי הגומי הם טפיוקה למתעניינים והם נטולי טעם.
דר, הרכישות מקסימות למדי, הן לגמרי גרמו לי לרייר על המסך :) אני בטוחה שתהני מכל זוג וזוג.
במהלך החופשה עדכנת אותנו בדבר רכישה אובססיבית של גרביונים ואני כל כך מזדהה, לפני כשבועיים חזרתי מחופשה ברחובותיה של ברלין, בין מגוון הרכישות, חזרתי עם כמה נכבדת של הללו :) אני לא יודעת אם זה מזג האויר השורר בניכר, או שזה אביזר בסיסי מעורר השראה, בכל אופן גם אני רעננתי את הארון בלפחות עשרה חדשים... זה ממש כיפי והמחירים בשל היותם אביזר נצרך בניגוד לארצנו אנו, ממש מוזלים. הרשימו אותי במיוחד חנויות המוקדשות כל כולן לגרביונים באיכות מרשימה.
נדמה כי התרעננת לגמרי והארון הסתוי-חורפי גם לגמרי מוכן ומזומן, עם פריטים מעודכנים ויפיפיים. שתהיה לנו עונה אופנתית!
נחיתה רכה לשגרה,
שלך קוראת קבועה, מור.  

מהמם!

מה לא גרמת לנו להגיש בפוסט הזה.
הקנאה בנעליים והגרגרנות שלנו כמעט גרמה לנו להתפוצץ מהאוכל והטעמים שכמעט הרגשנו בפה.
טוב דיי! חייבים גם ניו יורק ועוד השנה!

(מי אמר שאי אפשר להדליק ולהלהיב אותנו בקלות???)

יואו דר! כולי אכולת קנאה!!
כל כך שמחה שנהנת, ואכלת מעולה, וערכת שופינג טוב כמו שאת יודעת :)

ותודה שעדכנת אותנו במסעותייך המעניינים.

נחיתה קלה ;)

אני חולמת על היום בו אחזור לשוטט בסנטורי 21, עד אז אצטרך להסתפק באאוטלטים מקומיים...
שלל נאה וראוי לקנאה :)))

נשיקות מותק!!!!

חתיכת שלל - הסגולות ואלה של Urban פשוט מדהימות. בדיוק היום התחיל לטפטף ופתחתי את עונת המגפון. המגפונים של Urban פשוט הרגו אותי :)

וואו, השלל שלך מדהים. תתחדשי!

מור - תודה רבה! אני בטוחה שתהיה לנו עונה אופנתית. נשמע שגם את כבר מצוידת היטב... :) אכן, הבאתי גם לא מעט גרביונים (שיילכו עם הנעליים). לא הייתי באף חנות מיוחדת המוקדשת להם (נראה לי שבאירופה ובייחוד באיטליה זה יותר נפוץ) אבל הצלחתי ללקט אותם ברשתות הגדולות. גרביונים שחורים שקופים עם נקודות, גרביונים פרחוניים, גרביוני פייזלי בגווני סגול, גרביוני קרושה אפורים - זה רק חלק מה"קולקציה", עכשיו רק צריך טמפרטורות בהתאם!
לגבי הכדורונים, אפשר להמתיק אותם אם מבשלים אותם בסוכר כמו שעושים עם טפיוקה, לא?

boiler - ועוד לא אמרתי כלום על אוכל מקסיקני ועל המרשמלו דרים בר של סטארבקס ועל המרקים... אתם באמת נדלקים בקלות!:) סתם, האמת שלארה"ב יש good publicity ונראה לי שזה לא ממש קשה להלהיב אנשים בכל רחבי העולם לגביה - אתם לא "מתלהבים" :) רק חבל שהיא לא קצת יותר קרובה לכאן (הטיסה הלוך ארכה 12 שעות!)!

Anna - היי מותק, את בצנטרום של הצנטרום של כל תעשיית האופנה האיטלקית! אם כי, ראיתי לא מעט איטלקים וצרפתים מחטטים בין הקולבים בסנצ'ורי בהתלהבות רבה, אז כנראה ש"יש שם משהו"... :) מאחלת לך שתגיעי לשם שוב במהרה, אולי אפילו נבקר שם שתינו יחדיו ביום מן הימים!

Mummy - כן, התחיל לטפטף כאן כבר אתמול בלילה, איזה כיף, אני ממש שמחה, אפשר להתחיל להשמיש את המוצרים :)

Galit-Lynn Stiklaro - באתי מצוידת וערוכה היטב ברשימה של דברים שאני רוצה לקנות וברשימה של מקומות שאני רוצה לבקר בהם אז זה היה די ממוקד ויעיל. וכמובן שהייתה שוטטות "בלתי יעילה" וחסרת מטרה מדי פעם כי זה כל הכיף של להיות בחופשה :) תודה רבה!

לובה - תודה מותק :)

יקירתי!

האורבן לא פחות ממושלמות.
כמעט קניתי דומות מטופ שופ במהלך שיטוטי לונדון שלי, אבל הבחורה שהייתה איתי ביאסה אותי עליהם קשות ובסוף לא קניתי אותן. כמובן שהתחרטתי על זה נורא בבוקר אחר כך ומאז אני חושבת עד כמה אני מטומטמת שלא קניתי אותן. בודאי שזה רק התעצם כשראיתי את הפוסט הזה.
דאמ!!

לפחות לך יש אותן, נחמה! :)
כיף שחזרת!

נשיקות

היי, ברוכים השבים :) חזרת עם שלל הורס במיוחד! הסגולות והזוג של urban מדהימים.

וואו ניו יורק חלומית.
כל הנעליים מדהימות!

פטיט לולו - את מזכירה לי משפט שאנשים לפעמים אומרים: "אני לא מצטער על שום דבר שעשיתי בחיים, אני רק מצטער על מה שלא..." :))
אל תתני לאחרים להשפיע עלייך בבחירת הנעליים,
you know best!! ואל תדאגי, יש הרבה נעליים יפות בעולם, וכמובן שגם בארץ, אני בטוחה שתמצאי את התחליף ההולם..

כיף לחזור, נשיקות!!

חיה אנוקה - תודה רבה! כיף לחזור הביתה, החבר'ה החדשים כבר מתאקלמים בארון עם שאר החברים ומתחבאים מהחתול... :)

שלל מכובד, נאה, ויפיפיה! לא יכולה להחליט איזה מהזוגות הכי מדהים, כל אחד ממלא משבצת אחרת. עשית גיוון מעולה, ונראה לי שאלו השקעות שוות לגמרי. תתחדשי!!!
יאללה, מחכה לראות את זיו פנייך שזורחות מאושר של מגפוני מעצבים :) נשיקות!

דר, אשמח לשמוע על מעללייך בניו יורק...
המלצות יתקבלו בברכה לקראת כריסמס בניו יורק :)

דר!
הדברים מדהימים למדי!

למשקה עם הכדורים השחורים קוראים באבלס ג'וס ויש סניף בשנקין, זה אחד המשקאות הטובים!

טוב לגבי השתייה, זה שזה מטפיוקה וכל זה - כולם כבר אמרו

אני רק צריך להבין, קנית את כל הזוגות של למעלה?

הישג יפה.

טוב לשא עצרו אותך במכס על ייבוא

T-M-S - אני דווקא פחדתי שיחשבו שאני מייבאת גרביונים :)) לשמחתי ממה שראיתי הם מתמקדים בעיקר באלכוהול, פאקטים של סיגריות ומכשירי אלקטרוניקה ולא בפשאיוניסטות שרוכשות עוד כמה זוגות נעליים לצריכה אישית :)

cati - זה גם מה שאני חושבת! אמא אוהבת את כל ילדיה במידה שווה :)

Shelly - תודה מותק, מחכה לראותך בקוצר רוח!

אחת שחושבת שיודעת - כן אני אשתה את זה בהזדמנות כשאהיה בת"א אם כי אני חושבת שזה הכי אידאלי לקיץ. תודה!

עינת - יש בהחלט המלצות, ואת הולכת למצוא הכל במחירים אפילו עוד יותר זולים. הידד לך... :))ההמלצה הראשונה, סעי עם קיבה ריקה ומזוודה ריקה :)

המגפונים בעיצובה של ג'יין מטריפים את הדעת!! לחלוטין שלל השופינג המדהים ביותר שראיתי עד כה :)
מתי הו מתי שוב ניו יורק...

הבאבלס בשינקין נסגר :(

תגידי, את רוצה להגיד שאכלת את כל הדברים שאת כותבת עליהם (דונאטס, סלופי ג'ו, טאקוס) ואת עדיין נראית ככה?
אוף. על זה אני מקנאה בך, ולא על כל הנעליים עם העקבים הבלתי-אפשריים שקנית (ממילא לא הייתי מצליחה לעמוד באף אחד מאלה, בקושי אני מסתדרת עם העקבים של המעצבות המקומיות ב"אימומה", שהן לא פחות ראויות בעיניי)

חחח... יש עדים לזלילות! :) אבל אני חייבת להודות שבטיסה חזרה לא נגעתי כמעט באוכל (ולא כי האוכל באל על לא טעים - בטיסה הלוך היה ספגטי בולונז חביב ביותר פשוט הייתי חרדה מאוד. פחד טיסה, יו נואו) אז אולי זה קיזז חלק מהנשנושים.
ואני מסכימה, הנעליים באימומה לגמרי ראויות. :)

ברוכה השבה. תתחדשי על הנעליים. אני בטוחה שקנית חוץ מהם עוד הרבה דברים טובים, שנשמח לראות כאן בפוסטים.

ידעתי שלא תאכזבי!

השלל מדהים! תתחדשי. בעיקר אהבתי את המגפיים ואת הלנווין.
עשית לי חשק לבקר בתפוח הגדול =]

ואוו אני אשכרה ירוקה מקנאה! שלל מכובד להפליא! איך נשאר לך כסף לאוכל הזה בכלל, זה נראה שבזבזת הכל על נעליים! (:
הסגולות יפיפיות, וגם הסנדלים של לנבין. טוב מה אני מדברת, כולם מהממים.

תמשיכי לעשות חיים ושתהיה טיסה מהירה ומלאת סרטים ושינה. :)

אופס, נראה פתאום שהתבלבלתי ושכבר נחתת בארצנו הקטנטונת. אז ברוכה השבה וסליחה על הבלבול. (:

ברוכה הבאה דר,
אני שמחה לראות כי רכשת לפחות זוג אחד של מגפיים, הזוג נראה מדליק לאלה !
תהיני מכל הרכישות, ואני מאד מקווה
שמזג האויר השנה ישתף איתך פעולה!
:-)
אז איקלום נעים ומוצלח לך.
נ.ב.
האם שינית את דעתך בקשר ניו יורק?
לינדה H

ושתי - תודה, מממ... יש לי הרגשה שאת צודקת! :)

ariella - מכיר צדיק נפש בהמתו ;)
או יותר נכון, מכירה פאשיוניסטה נפש רעותה...

Linda H -
תודה רבה רבה. טוב ששאלת, למען האמת שחזרתי קצת מאוהבת בעיר. אני מודה, נשביתי סוף סוף בקסמיה והרגשתי מאוד נוח הפעם. חלק מהעניין הוא שהאמריקאים היו אקסטרא נחמדים הפעם (יש לי הרגשה שמשהו בהם קצת השתנה בשנים האחרונות. הם ממש "הפשירו" והנכונות הרבה שלהם לעזור ולשתף פעולה בכל מיני סיטואציות ממש הפתיעה אותי. זה לא מה שזכרתי.) חלק מזה נראה לי שהיה רעיון החופשה עצמו, לקחת פסק זמן, להתרחק, זה תמיד טוב. וכמובן שהמבחר האופנתי האינסופי בעיר הזו לא עשה רע לחובבת אופנה כמוני :)

מורן - זה בסדר, הטיסה כבר עברה, אמנם לא ישנתי בה בכלל ודי פחדתי אבל בטיסה הלוך הייתי גיבורה וממש התגאיתי בעצמי (לפחדני טיסה זה דבר גדול). חצי נחמה... :)
דווקא אוכל מהסוג הג'אנקי הוא מאוד זול בארה"ב. אמנם לא אכלתי את זה כדי לחסוך כסף אלא כי זה מה שאני אוהבת אבל זו בהחלט אסטרטגיה. למי שלא מעוניין במסעדות פאר, ההוצאות על אוכל הן קטנות מאוד בהשוואה לאירופה למשל.

S - גם לי נהיה חשק לבקר שוב... :)

תודה רבה וכיף לחזור עם כזו קבלת פנים חמה! :)

יש את הבאבלס גם בישראל.