1/8/08

חורף!

החורף הגיע למחוזותינו רק לאחרונה, פחות או יותר, וזה בדיוק הזמן להסתער על הרחובות בשלל אביזרי חורף כמו מעילים ומגפיים! או כמובן לבחור באופציה השפויה של להתכרבל בפוך ולשתות תה. תלוי איזה טיפוס אתם.. אני כמובן מעדיפה את אופציה א' ורק אחרי שאני חוטפת איזה צינון אני אעבור לאלטרנטיבה הביתית יותר. הכל בשביל הסטייל... אז אם כבר אני מחרפת את נפשי מול הקור, כדאי להתעטף במשהו מגניב כמו למשל מעיל טרנץ' או בשפת המקור: trench coat

האמת שהטרנץ', בשלל הוריאציות בהן הוא קיים, הוא מעיל יפהפה. היה לי ברור כבר לפני כמה חודשים שהחורף יהיה החורף בו יכבוש אותנו הטרנץ' בסערה, וכבר הצטיידתי באחד עוד כשהיו בחוץ 40 מעלות. אממה... יש בעיונת עם הטרנץ'. הוא נפלא לעונות המעבר אבל כידוע לכם עונת מעבר בישראל זה בערך יומיים וחצי בתחילת דצמבר. זה אולי עובד טוב במדינות אירופאיות בהן הסתיו הוא ממש עונה בפני עצמה שבה את מטיילת פזורת שיער עם המאהב שלך בשדרה רחבה מתחת לעצים שהעלים שלהם אדמדמים וכתומים.. אבל בארץ כשאת מחכה לרכבת (שמאחרת כמובן) בתחנת חיפה-חוף הכרמל והים רועש והרוחות משתוללות והשיער שלך מתעופף ומכסה את הפנים ונדבק לליפגלוס, ואת רועדת מקור, כנראה שהטרנץ' לא יושיע ועדיף להישאר עם מעיל הפוך הזה, הסתמי, .שקנית בשנה שעברה בסייל בזארה, שאין בו שום מעוף אופנתי - אבל הוא עושה את העבודה היטב. את מי שזה מעניין מבחינה הסטורית, המקור של הטרנץ' הוא במדים של קצינים בתקופת מלחמת העולם הראשונה. זה היה בעקרון מעיל שנלבש מעל המדים ואורכו היה לפחות באורך הברך, אם לא עד הקרסול. הוריאציות של ימינו אנו הן בדרך כלל קצרות יותר וכמובן גם צבעוניות, אבל אם תשאלו אותי הטרנץ' בצבע חאקי הוא העדיף ביותר. סתם בשביל הנוסטלגיה. הטרנצ'ים במקור יוצרו מכותנה, או מצמר וחלקם גם מעור. אני רק תוהה איך הטרנץ' הדקיק מהכותנה הצליח לחמם את החיילים בשדה הקרב בחורף האירופאי. אולי בגלל זה מתו כל כך הרבה חיילים במלחמה הזו. הם פשוט קפאו מקור. אבל העיקר הסטייל... אז לעניינינו, כמה טרנצ'ים נבחרים:

יש לציין שכל הטרנצ'ים הנ"ל לקוחים מאתר נט א פורטר, שהוא אתר נפלא לקניות אונליין של בגדי מעצבים, המעצבים בהא הידיעה, למי שהפרוטה (או יותר נכון כמה מליון פרוטות...) מצויה בכיסו. המעילים הללו הם של חברת ברברי - אמרו: burberry , שזו האמא של יצרני הטרנצ'ים. טרנץ' של ברברי זה ממש סמל סטטוס והמחיר בהתאם. הטרנצ'ים בתמונה זו מימין לשמאל הם מניילון (הצהוב, במחיר מציאה של 280 פאונד) , הכחול ממשי, והחאקי מכותנה (460 פאונד) אבל עזבו אתכם מפאונדים - יש כאלה בקסטרו ובזארה בהרבה פחות מ-460 שקל.. וכמה טרנצ'ים דה לוקס:

הימני והירוק הוא של מארק ג'ייקובס והשמאלי הוא טרנץ' של מיו מיו שעשוי מעור (מגניב!!) ועולה הון עתק, כ-1400 פאונד. ולא, לא יעשו לכם מחיר... אבל בתכל'ס באמת שיש מספיק חיקויים זולים ולא פחות יפים בכל אחת מרשתות הקניון המפורסמות והמוכרות. ועל אף שקצת קר לי להסתובב עם המעיל הזה ברוב הימים, בייחוד מאחר ואני מבלה את רוב זמני באוניברסיטת חיפה (הידועה בכינויה: המקום הכי קר בעיר חיפה), נחמד לאוורר את המעיל במשך יום
או יומיים, ולהריח ריח של שוחות אירופאיות...

0 comments: